۸۰  درصد فوتی تصادفات در محور بجنورد به جنگل گلستان/ دادستان ورود کند

۸۰ درصد فوتی تصادفات در محور بجنورد به جنگل گلستان/ دادستان ورود کند

بجنورد زیبا: افزایش تصادفات رانندگی در جاده های خراسان شمالی موجب شد تا این استان در نوروز امسال در لیست پنج استان نخست کشور قرار گیرد و محور بجنورد به جنگل گلستان در این بین بعنوان قربانگاه ۸۰ درصد از جان باختگان نوروزی معرفی شده است.

رییس پلیس فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: نوروز امسال ۸۰ درصد از فوتی های تصادفات جاده‌ای استان در محور ۲ طرفه مسیر بجنورد-جنگل گلستان رخ داده است که جای نگرانی دارد.

سرهنگ رحمان اسپیدکار اظهار کرد: در طرح نوروزی امسال هشت نفر در تصادفات جاده ای استان کشته شدند که هفت نفر از این تعداد در جاده ۲ طرفه مسیر آشخانه- جنگل گلستان بود.

وی افزود: سه عامل انسان، خودرو و راه درت وقوع تصادف نقش دارند که عامل انسانی در این میان سهم بسیار بیشتری دارد اما در نوروز امسال، وقوع تصادفات نشان داد که سهم راه در استان خراسان شمالی در این سوانح بالا است.

سرهنگ اسپیدکار گفت: اکنون ۴۵ کیلومتر از مسیر آشخانه- جنگل گلستان ۲ طرفه است که این تصادفات در این مسیرها اتفاق می افتد و انتظار می رود به اجرای چهار خطه کردن این مسیر سرعت داده شود.

به گزارش بجنورد زیبا، براساس تحلیل‌های انجام شده در عملیات‌های جاده‌ای 9 روز گذشته، شدیدترین تصادفات در استان‌های فارس، کرمان، خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان به وقوع پیوسته است.

پروژه باند دوم محور بجنورد به جنگل گلستان در سال ۱۳۸۷ آغاز و طبق برنامه باید در سال ۱۳۹۱ یعنی ده سال پیش به پایان می رسید. اما با وجود آن که همواره بهره برداری از این پروژه در صدر مصوبات سفرهای مختلف هیئت دولت به استان بوده است، ولی تاکنون هیچ گاه وعده مدیران کشوری و استانداران مختلف برای بهره برداری کامل از این پروژه محقق نشده است.

برخی مسئولان در آذرماه سال ۱۴۰۰ وعده داده بودند که تمام تلاش بر این است که این جاده تا انتهای سال ۱۴۰۱ به اتمام برسد و تمام این مسیر زیر بار ترافیک برود.

حال که وعده مسئولان برای اتمام این پروژه تمدید می‌شود، از دادستان محترم به عنوان مدعی العموم انتظار میرود با توجه به اینکه مسیر فوق، محل عبور زائران امام رضا(ع) است به این موضوع ورود کرده و برخورد جدی با کسانی را داشته باشد که در اتمام این پروژه کوتاهی داشته و باعث از بین رفتن جان تعداد زیادی افراد شده اند.

 


دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.