نظام مهندسی مرجعی صنفی-حرفه ای شود

نظام مهندسی مرجعی صنفی-حرفه ای شود

سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور از تبدیل این سازمان به مرجعی صنفی-حرفه ای حمایت کرد.

به گزارش خبرنگار بجنوردزیبا، دکتر حمزه شکیب در نشست خبری به مناسبت روز مهندس که پنجم اسفندماه در سالن جلسات نظام مهندسی خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: نظام مهندسی باید به دنبال رویکردهای جدیدی باشد تا در هنگام بروز حوادثی نظیر زلزله مردم کمترین خسارات جانی را دیده و سرمایه مردم نیز از بین نرود و در این صورت است که این سازمان به مرجعی صنفی-حرفه ای تبدیل می شود.

وی افزود: نظام مهندسی در کشور با چهار نهاد دولت، مرجع صدورپروانه، مردم و سرمایه گذار رابطه دارد و باید تمام تلاش خود را بگیرد که در این چرخه تمامی طرفین بُرد کنند. 

دکتر شکیب با بیان اینکه در این صورت در هنگام بروز حوادث دولت نیز دغدغه خسارات جانی و مالی را نیز نخواهد داشت، تاکید کرد: دانش مورد نیاز برای این امر در کشور فراهم است و تلاش می کنیم تا مقررات ملی ساختمان را اجرا کنیم؛ سعی می کنیم تا در نهضت ملی مسکن حضور داشته و با اجرای این قانون شاهد مشکلاتی که در پروژه های مسکن مهر به وجود آمد نباشیم بنابراین انتظار ما این است که دولت از ما در این پروژه حمایت کند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار بجنوردیبا مبنی بر آمار مهندسین بیکار در کشور گفت: در این خصوص آماری در دست نیست اما تلاش می کنیم که در همین قانون نظام مهندسی پروانه های جدیدی صادر کرده و با ایجاد ظرفیت های جدید سهمی در اشتغال بیشتر مهندسین ایفا کنیم.

 

 

معین رضوانی

دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.