پایش كالاهای پرمصرف رمضان در خراسان شمالی

پایش كالاهای پرمصرف رمضان در خراسان شمالی

همزمان با فرا رسیدن ماه مبارك رمضان، طرح نظارت بر استاندارد و كیفیت اقلام پر مصرف باعنوان طرح ویژه رمضان توسط اداره کل استاندارد خراسان شمالی در حال انجام است.

مدیر کل استاندارد خراسان شمالی اظهار کرد: در این طرح كه از ابتدای ماه مبارك رمضان آغاز و تا پایان آن ادامه دارد، كیفیت و استاندارد كالاهای پرمصرف كنترل می شود.

فهیمه مهمان نواز گفت: با اجرای این طرح، از انواع فرآورده های لبنی از جمله شیر پاستوریزه، سوسیس و کالباس، پنیر تازه، خرما مضافتی، گوشت چرخ کرده، روغن آفتابگردان ، سرخ کردنی و زولبیا و بامیه كه مشمول مقررات استاندارد هستند، در مراكز عرضه و فروش، بازرسی و نمونه برداری انجام می شود.

وی افزود: این طرح به منظور تامین سلامتی و حفظ حقوق شهروندان انجام می شود و در قالب آن كارشناسان اداره کل، كالاهای موجود در بازار را كنترل و اقدام به نمونه برداری كرده و در آزمایشگاه های تایید صلاحیت شده نیز مورد آزمون قرار می دهند تا از سلامت و كیفیت كالای عرضه شده اطمینان حاصل شود.

مدیر کل استاندارد خراسان شمالی از بازرسی مستمر ترازوهای مورد استفاده اصناف مختلف در استان خبر داد و تاکید کرد: در این ماه به دلیل تولید و عرضه بیشتر كالاهای مصرفی همچون زولبیا و بامیه، اداره كل استاندارد استان، بازرسی، كنترل و آزمون ترازوهای مورد استفاده در مراكز عرضه و فروش را با جدیت بیشتری در دستور كار خود قرار داده و به طور دوره‌ای و مستمر مورد پایش و سنجش قرار می دهد.

انتهای پیام/

 

معین رضوانی

دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.