اختصاص حدود ۵ هزار میلیارد تومان در مجلس برای حمایت از بیماران خاص
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

اختصاص حدود ۵ هزار میلیارد تومان در مجلس برای حمایت از بیماران خاص

به گزارش بجنورد زیبا؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: امسال بودجه ای جداگانه حدود ۵ هزار میلیارد تومان در مجلس برای حمایت از بیماران خاص در نظر گرفته شده که طی همین روزها اختصاص می یابد.

دکتر بهرام عین الهی در جریان سفر به شهرستان رازوجرگلان همزمان با سفر ریاست جمهوری به این استان افزود: اساسنامه صندوق بیماری های خاص در شورای عالی بیمه مصوب شده و الان در دستور کار هیات دولت است که بعد از تصویب آن اقدام به شناسایی تمامی بیماران خاص می کنیم تا بتوانیم خدمات خاص را به آن ها ارائه دهیم.

وی از ارائه خدمات ویژه بیمه ای به مادران باردار خبر داد و گفت: اگر خانواده‌ای دارای تمکن مالی باشد نیز در صورت بارداری، مادر و کودک تا ۵ سالگی از خدمات بیمه بهره مند می شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با یادآوری اینکه برای اولین بار در کشور بیمه همگانی اجرا خواهد شد، اظهار داشت: طی سال گذشته نیز ۴۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفت و تصور ما بر این است افراد خیلی زیادی بدون بیمه باقی نمانده باشند.

دکتر عین الهی ادامه داد: خراسان شمالی جزء استان های محروم تقلی می شود و باید رسیدگی بیشتری نسبت به آن انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طی سفر دولت سیزدهم به خراسان شمالی مصوبات خوبی در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد، افزود: هم در بخش ارتقای بیمارستان ها و مراکز درمانی و هم ارتقای خانه های بهداشت مصوباتی وجود دارد که عصر امروز در شورای اداری مطرح خواهد شد.

 

بررسی مشکلات مرزنشینان خراسان شمالی توسط وزیر بهداشت

وزیر بهداشت به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور وارد شهرستان مرزی راز و جرگلان شد و مشکلات مرزنشینان و همچنین طرح های بهداشتی و عمرانی را بررسی کرد.

دکتر عین اللهی در این سفر یک روزه از طرح ها و مراکز مختلف این شهرستان بازدید و  از نزدیک با مشکلات این طرحها آشنا شد

بازدید از مرکز جامع خدمات سلامت شهری روستایی غلامان، پروژه پیست اسب دوانی باغلق، ساختمان دهیاری، کارگاه فرش دویدوخ از جمله برنامه های این سفر بود.

دیدار با اقشار مردمی و حضور در جلسه شورای اداری راز و جرگلان از دیگر برنامه های سفر وزیر بهداشت به این شهرستان است.

 

مرضیه طاهری

دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.