نبود ثبات مدیریت، عامل اصلی توسعه نیافتن استان

نبود ثبات مدیریت، عامل اصلی توسعه نیافتن استان

بجنورد زیبا: نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: با وجود اینکه 18 سال از تشکیل استان می گذرد، عقب ماندگی های موجود خراسان شمالی قابل پذیرش نیست.

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری در گفتگوی اختصاصی با بجنورد زیبا، با بیان اینکه مردم خراسان شمالی در گروه ها و مجموعه های مختلف با وحدت و همدلی در کنار هم زندگی می کنند، اظهار کرد: دشمن همواره فتنه های مختلفی را برای جمهوری اسلامی ایران طراحی و اجرا می کند که در این میان خراسان شمالی یکی از استان های امن کشور به شمار می رود و تاکنون مردم این استان برای نظام و مسئولین کشور مشکلی ایجاد نکرده و نخواهند کرد.

وی با اشاره به ظرفیت ها و موقعیت های خوب خراسان شمالی و تقدیم بیش از سه هزار شهید از این استان به انقلاب اسلامی افزود: خراسان شمالی عقب ماندگی های بسیاری دارد و در یک برهه زمانی از آن به عنوان استان جدیدالتاسیس یاد می شد که زیرساخت های مناسبی در آن فراهم نبود اما اکنون با استقرار مجموعه ها، واحد‌های صنعتی و.. و گذشت بیش از 18 سال از عمر استان، عقب ماندگی های موجود در خراسان شمالی قابل پذیرش نبوده و باید جبران شود.

امام جمعه بجنورد با اشاره به عوامل دخیل و موثر در عقب ماندگی خراسان شمالی، یکی از دلایل این امر مهم را عدم ثبات مدیریت در سطح کلان عنوان کرد و گفت: متاسفانه در گذشته بعد از انتصاب استاندار و مدیرانی برای خراسان شمالی تا این افراد با برنامه ریزی ها و توانمندی های استان آشنا می شدند نسبت به تغییر و جابجایی آن ها اقدام می شد و همین روال ادامه داشته و دارد که موجب عقب ماندگی استان می شود.

وی عدم ثبات مدیریت را یکی از گلایه های مهم مردم خراسان شمالی و مسئولین دانست و افزود: سلیقه های افراد با هم متفاوت است اما نباید تفاوت سلیقه مانع انجام کار برای توسعه استان شود، موضوعی که متاسفانه گاها در خراسان شمالی مشاهده می شود که برخی افراد با تنگ نظری ها به دنبال جابجایی مدیران و استانداران هستند که این امر تاثیر به سزایی در عقب ماندگی و عدم توسعه یافتگی این خطه از کشور می شود.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه بارها به وزرا و رییس جمهور اعلام شده که خراسان شمالی استان گسترده ای نیست اما در امنیت کامل یا وحدت اقوام به سر میبرد، تصریح کرد: وحدت و همدلی خوب مردم استان، بارها باعث فراموشی استان خراسان شمالی در بین مدیران عالی رتبه کشور شده و به دلیل اینکه استان از امنیت بالایی برخوردار است مدیران ضعیفی برای سکانداری خراسان شمالی منصوب می کنند که با ناآگاهی و عدم توانمندی این افراد قطعا پیشرفتی نخواهیم داشت‌.

وی با تاکید بر اینکه رشد و توسعه خراسان شمالی نیازمند حمایت و کمک مضاعفی است، اضافه کرد: مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی با کمک و تخصیص اعتبارات، یک دهه این استان را پیش بردند از این جهت انتظار داریم تا چنین کمک هایی در کلیت برنامه ریزی سایر مسئولین هم قرار بگیرد.

امام جمعه بجنورد افزود: همچنین در سفر رییس جمهور به خراسان شمالی، بودجه های تخصیصی به خراسان شمالی نسبت به سایر استان خوب بوده اما جذب این بودجه نیازمند پیگیری جدی و عزم مسئولان و مدیران استانی است تا تمام بودجه ها جذب شود چرا که گاها با کوتاهی برخی مسئولان در جذب بودجه، اعتبارات تخصیص نیافته و نتیجه خوبی عاید استان نشده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در خصوص زائر سرای این استان هم گفت: برای ساخت زائر سرا به هر استان زمینی اختصاص یافت که حدود یک سال است برای ساخت این پروژه پیگیری ها و جلسات مختلفی با صنایع، بانکها، خیرین، مسیولین و... داشته ایم، در برهه ای چون پروژه ایجاد نشد آستان قدس نسبت به پس‌گیری زمین اقدام کرد و دومرتبه با پیگیری های لازم زمین را از آستان قدس پس گرفتیم و به دلیل اینکه چنین مشکلی دو مرتبه ایجاد نشود با بودجه ای هر چند اندک بخشی از کار را شروع کردیم.

وی افزود: چون در اطراف این زمین، خانه های کلنگی وجود دارد خاک برداری با مشکل ایجاد شده و از این جهت از مهندسی معکوس استفاده کرده ایم که بسیار هزینه بر است اما به منظور جلوگیری از بروز حادثه برای منازل اطراف این زمین، چاره ای جز استفاده از مهندس معکوس نداشتیم.

امام جمعه بجنورد اظهار کرد: با استفاده از این روش خاک برداری خاک دو طبقه برداشت شده و فقط خاکبرداری یک طبقه از سه طبقه زیرین باقی مانده که امیدواریم مردم و خیرین استان برای تکمیل این پروژه کمک کنند و همچنین به منظور پیگیری سریع تر اجرای این پروژه تمامی اعضای هیات مدیره آن از بومیان خراسان شمالی انتخاب کرده ایم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در خصوص نقش ائمه جمعه در توسعه استان گفت: ائمه جمعه نیروی اجرایی نیستند اما می توانند مسئولین را تشویق، اشکالات را بیان و مطالبه گری کنند به عبارتی این افراد اجازه نمی دهند مسئولین در اجرای وظایفشان کوتاهی کرده و خوابشان ببرد.

 


دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.