گرانی 600 درصدی برخی داروهای تولید داخل
وزیر بهداشت استعفا دهد قبل اینکه مجلس برخورد کند

گرانی 600 درصدی برخی داروهای تولید داخل

بجنورد زیبا: نماینده اسفراین در مجلس طی تذکری به وزیر بهداشت، درمان و آموزش کشور، خواستار استعفای او بدلیل ناتوانی در مدیریت بازار دارو در کشور شد.

به گزارش بجنورد زیبا، امان الله حسین پور، در تذکری به وزیر بهداشت از گرانی ۶۰۰ درصدی برخی از داروهای تولید داخل نظیر آنتی بیوتیک ها انتقاد کرد و خواستار استعفای وزیر بهداشت گردید.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح دارویار، بجای کاهش قیمت دارو با افزایش سرسام آور آن روبرو هستیم، گفت: چرا وضعیت دارو را پیش بینی نکرده اید؟ حال بیماران و سلامت جامعه شوخی بردار نیست.

نماینده اسفراین از افزایش قیمت برخی داروهای تولید داخل نظیر آنتی بیوتیک ها انتقاد کرد و اظهار داشت: چرا باید در برخی داروهای تولید داخل شاهد افزایش قیمت ۶۰۰ درصدی باشیم؟

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ناتوانی وزیر بهداشت در ساماندهی بازار دارو گفت: من فکر می کنم وزیر بهداشت توان ساماندهی ندارد و قبل از اینکه مجلس برخورد کند، خود استعفا بدهد.

وی با بیان اینکه وضعیت درمان کشور بسیار نامناسب است افزود: طرح دارو یار اجرا شد تا وضعیت دارو بهتر بشود، متاسفانه با ناکارآمدی و عدم نظارت، بدتر شد.

حسین پور در تذکر دیگری خطاب به وزیر آموزش و پرورش، از عدم اجرای طرح رتبه بندی معلمان انتقاد کرد و گفت: آقای وزیر آموزش و پرورش، شما هم توان احقاق حق معلمان را ندارید. نه توانستید رتبه بندی را اجرا کنید، نه نیروهای نهضتی را تعیین تکلیف کردید و نه پاداش پایان خدمت فرهنگیان را پرداخت نمودید.

وی خطاب به دولت از وضعیت ساماندهی صادرات گوشت انتقاد کرد و گفت: دولت نتوانسته است وضعیت صادرات را ساماندهی کند و طرح دامدار کارت هم بدرد نخورد، اگر اینگونه پیش بروید، سال آینده قیمت گوشت به هر کیلو بیش از ۳۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

حسین پور با بیان اینکه حذف از ۴۲۰۰ تومانی بیشترین ضربه را به دامداران زده است افزود: با افزایش قیمت نهاده های دامی و ثابت ماندن قیمت گوشت قرمز دامداران مجبور به فروش دام های مولد خود شدند که این موضوع در سال آینده باعث کاهش شدید تولید قرمز گردیده و افزایش قیمت گوشت به بیش از کیلویی ۳۰۰ هزار تومان را در پی خواهد داشت.

وی گفت: اگر دولت به توزیع یارانه در قابل کالابرگ الکترونیک عمل نکند تولید در کشور ضربه خواهد خورد و مردم متضرر خواهند شد.

حسین پور در تذکر پایانی خود به وزیر ورزش از تعیین تکلیف نشدن فدراسیون های ورزشی انتقاد کرد و گفت: چرا ۱۱ فدراسیون ورزشی در کشور متولی ندارند.

وی افزود: وزیر ورزش به اکثر قول هایی که داده عمل نمیکند و در حوزه تخصیص بودجه ناعادلانه عمل کرده است.

نماینده اسفراین با اشاره به وعده وزیر در خصوص تشکیل کارگروهی متشکل از وزارت امور خارجه، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و وزارت ورزش و جوانان برای ساماندهی و توسعه کشتی با چوخه گفت: سجادی طی سفر به اسفراین وعده تاسیس  فدراسیون کشتی با چوخه را داد که تا این لحظه بدان عمل نکرده است.

 


دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.