آمار بالای پرونده های صوری تصادفات در خراسان شمالی
رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های استان:

آمار بالای پرونده های صوری تصادفات در خراسان شمالی

بجنورد زیبا: رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های استان خراسان شمالی گفت: متاسفانه در استان خراسان شمالی پرونده‌های صوری تصادفات زیادی داشته‌ایم که صحنه سازی را اثبات کرده و به مراجع قضایی معرفی و شامل مجازات شده‌اند و اگر هم خسارت دریافت کرده باشند کلاهبرداری محسوب می‌شود.

دکتر یعقوب حاتمی به مناسبت روز بیمه در گفت وگو با بجنورد زیبا، با بیان اینکه از نظر جمعیتی یک درصد جمعیت کشور در خراسان شمالی قرار دارد، اظهار داشت: هم اینک ۶۲ صدم درصد حق بیمه کشور در استان است ولی ۶۸ صدم درصد خسارت می‌دهیم که این نشان می‌دهد استان ما حادثه خیز بوده و یکی از دلایل آن هم جاده‌های ناایمن، تصادفات و پرونده‌های صوری است که ساخته می‌شود تا از بیمه خسارت دریافت ‌کنند.

وی تاکید کرد: حتی شاهد آن بوده ایم افرادی از استان‌های دیگر که بسیار حرفه ای هم هستند برای ساخت پرونده‌های صوری وارد استان می‌شوند که ضروری است در اینگونه موارد مراجع قضایی حمایت های بیشتری را از شرکت‌های بیمه‌ای داشته باشند.

حاتمی با اشاره به موقعیت نسبتا مطلوب خراسان شمالی از نظر ضریب نفوذ بیمه، گفت: میانگین ضریب نفوذ بیمه‌ای در کشور ۱.۹ درصد است که این میزان در خراسان شمالی ۱.۹۳ درصد بوده و از این بابت جایگاه پانزدهم کشوری را به خود اختصاص داده‌ایم.

وی افزود: وقتی ضریب نفوذ بیمه‌ای خراسان شمالی از میانگین کشوری بالاتر است بدین معناست که مردم خراسان شمالی به عنوان پشتوانه‌ای برای آینده به بحث بیمه اهمیت زیادی می‌دهند و اگرچه در بسیاری از شاخص‌های کشوری پایین هستیم ولی شاخص بالاتری در بخش بیمه‌ای داریم.

حاتمی اظهار کرد: به طور کلی طی چند سال اخیر ضریب نفوذ بیمه در کشور افزایش یافته و خراسان شمالی هم از این امر مستثنی نبوده که نشان از فرهنگ سازی خوب بیمه در بین مردم دارد که روز به روز ضریب نفوذ بیمه در کشور و استان ما افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه صنعت بیمه هم مانند صنایع دیگر سهم به سزایی در اشتغال زایی یک جامعه به خصوص استان خراسان شمالی دارد، بیان داشت: در حال حاضر از ۳۴ شرکت فعال بیمه در کشور  ۲۱ شعبه در بجنورد و چهار شعبه در شهرستان‌های استان فعال هستند

حاتمی با اشاره به اینکه هم اکنون هزار و ۲۰۰ نماینده بیمه‌ای فعال در استان مشغول به کار هستند، اضافه کرد: افزایش ضریب نفوذ بیمه‌ای خراسان شمالی نشان از افزایش آگاهی مردم نسبت به این موضوع است و یکی از دلایل سوق و استقبال مردم از بیمه، شرایط اقتصادی ضعیف و آینده نامعلوم اقتصادی است.

 

پرداخت حق بیمه های آلومینای جاجرم در خراسان شمالی

حاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت صدور بیمه نامه های صنایع در داخل استان اشاره و اضافه کرد: قطعا صدور بیمه نامه های صنایع بزرگ خراسان شمالی توسط شرکت های بیمه ای مستقر در استان موجب افزایش اشتغال در داخل استان خواهد شد.

حاتمی بیان داشت: تاکنون تنها، بیمه نامه های مجتمع آلومینای جاجرم در داخل استان صادر می‌شود و انتظار می‌رود سایر صنایع بزرگ مانند سیمان و پتروشیمی هم به این صنعت ورود داشته باشند. چرا که باتوجه به بالا بودن حق بیمه آنها، تاثیر زیادی در افزایش ضریب نفوذ استان خواهد داشت.

وی افزود: سال گذشته حدود ۸۰۰ میلیارد تومان حق بیمه داشته‌ایم که ۶۰ درصد حق بیمه‌ها شخص ثالث است که از این میزان نیز ۱۰ درصد حق بیمه های ثالث برای فرهنگ سازی و رفع مشکلات جاده‌ای هزینه می شود و شرکت‌های بیمه‌ای 10 درصد حق بیمه های ثالث را به وزارت بهداشت برای درمان مصدومین حادثه های رانندگی پرداخت می کنند.

حاتمی تاکید کرد: نسبت حق بیمه به خسارت در استان بیشتر از ۶۰ درصد است به طوریکه سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت شده در صورتی که میانگین آن کمتر از ۵۰ درصد در کشور است.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد بیمه‌های صادر شده شامل هزینه‌های جانبی است، گفت: نسبت خسارت باید زیر ۶۰ درصد باشد که به سوددهی برسیم ولی با این عدد زیان ده هستیم و بیشترین خسارت پرداختی مربوط به بیمه های درمان تکمیلی و شخص ثالث است و بالای ۱۰۰ درصد خسارت پرداخت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به پایین بودن سرانه مطالعه در کشور، لازم است فرهنگ بیمه به وسیله اطلاع رسانی توسط سازمان‌های بیمه‌ای، رسانه‌ها و آموزش و پرورش انجام شود تا کمک حال شرکت‌های بیمه برای بالا بردن سطح آگاهی مردم در بحث بیمه باشد.

 


دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.