تشکیل بیش از 600 پرونده کیفری در حوادث اخیر

تشکیل بیش از 600 پرونده کیفری در حوادث اخیر

بجنورد زیبا: دادستان مرکز استان خراسان شمالی، از تشکیل بیش از ۶۰۰ پرونده کیفری با حدود ۷۰۰ متهم در حوادث اخیر در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش بجنورد زیبا، سید جواد ایلالی در همایش حقوق عامه که در بجنورد برگزارشد بیان داشت: طبق اصل ۱۵۶ قانون اساسی، حقوق عامه یکی از وظایف اصلی قوه قضاییه و دارای جایگاهی عالی و ممتاز در قوانین کشور است.

وی یکی از مصادیق بارز حقوق عامه را امنیت روانی عنوان کرد و افزود: امنیت روانی یعنی هر روز یک شایعه‌ای، دروغی و... در ذهن‌ها پخش نشود.

ایلالی با اشاره به کاربردی و اثرگذار بودن ابزار رسانه، ادامه داد: بنده به‌عنوان دادستان و مدعی‌العموم، اجازه نخواهم داد کسانی با استفاده از رسانه و فضای مجازی، امنیت روانی مردم را مورد هدف و تهدید قرار بدهند.  

دادستان مرکز استان خراسان شمالی، افزود: در حوادث اخیر در خراسان شمالی که به اغتشاش انجامید، بیش از ۶۰۰ پرونده کیفری با حدود ۷۰۰ متهم تشکیل شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حدود ۲۰ درصد این پرونده‌ها مربوط به کسانی بود که در فضای مجازی، امنیت روانی مردم را مختل کرده بودند، اگر به هر دلیلی در دادگاه حکم برائت حاصل بکنند، بنده با استفاده از ظرفیت‌های قانونی به این آرا اعتراض خواهم کرد.

دادستان بجنورد اظهار کرد: فضای مجازی فضایی مبهم و تاریک است و باید در این فضا مراقب نظام خانواده باشیم زیرا میدان واقعی جنگ حق و باطل است.‌

به گزارش بجنورد زیبا،  همایش حقوق عامه به همت مجمع حقوق دانان خراسان شمالی در راستای افزایش اگاهی مردم از حقوق خود، در بجنورد برگزار شد.

 


دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.