خراسان شمالی، پرچم قرآن را به اهتزاز درآورد
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشورخبرداد:

خراسان شمالی، پرچم قرآن را به اهتزاز درآورد

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان داشت: مسئولان با پشتیبانی و حضور پررنگ خود موجب پرچم داری خراسان شمالی در برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم و اهتزاز آن شدند.

به گزارش بجنورد زیبا، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در دیدار با  امام جمعه و نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به این که روند برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم را از رسانه ملی دنبال می کردم و خراسان شمالی پرچم قرآن را به اهتزاز درآورد، گفت:  مسئولان با پشتیبانی و حضور پررنگ خود موجب پرچم داری خراسان شمالی در برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم و اهتزاز آن شدند.

حجت الاسلام «خاموشی» با بیان این که  باید هر ساله به رونق فعالیت‌های قرآنی افزوده شود تا در جهان به عنوان یک کشور قرآنی مطرح شویم هر چند که تا کنون نیز اتفاقات خوبی رخ داده است، تصریح کرد: هدف و رسالت ما این است تا در نقاط مختلف کشور به ویژه در استان‌های محروم و استان‌هایی که تا کنون میزبانی نداشته‌اند برگزاری این مسابقات ساری و جاری شود.

 حجت الاسلام «سید مهدی خاموشی»  هم چنین در دیدار با استاندار خراسان شمالی ضمن قدردانی از برگزاری روند مسابقات، استقبال مردم خراسان شمالی از مسابقات سراسری قرآن کریم را بی نظیر و کم نظیر خواند و افزود: از استقبال بی نظیر مردم خراسان شمالی شگفت زده شدیم چون چنین استقبالی نسبت به دوره‌های گذشته بی سابقه و کم نظیر بوده است و این نشان از گستردگی فعالیت‌های قرآنی دارد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز با اشاره به این که دولت سیزدهم به فرهنگ قرآنی اهمیت ویژه ای دارد و برای بسط این فرهنگ از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند به تاکید مقام معظم رهبری بر گستردگی فرهنگ قرآنی در کل جامعه  اشاره کرد و گفت: در این راستا محافل قرآنی شب‌های جمعه در شهرستان‌ها و تمام امامزاده‌ها برگزار شود.

حجت الاسلام «مهدی خاموشی» در ادامه ضمن تقدیر از مردم شریف، فهیم و قرآن دوست خراسان شمالی و هم چنین مسئولان استان و اهالی رسانه با بیان این که بقاع متبرکه سطح کشور باید به فضایی برای رقابت های قرآنی، معارف اهل بیت، دعا و برنامه های دینی و فرهنگی تبدیل شود و نیازمند توجه ویژه است، از این که 2 هزار بقعه برای برگزاری جلسات قرآنی در بخش های مختلف از جمله حفظ قرآن، ترتیل، اذان و معارف اسلامی اختصاص یافت، سخن گفت.

وی از اعلام آمادگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در برگزاری مسابقات قرآنی نوجوانان و جوانان در این خطه در صورت پذیرش میربانی از سوی خراسان شمالی سخن گفت. 

 حجت الاسلام «خاموشی» ادامه داد: هر اندازه سرمایه گذاری برای کودکان، نوجوانان و جوانان بیشتر شود، ریشه های قرآن در کشور بیشتر و مستحکم تر می  شود. 

 وی با اشاره به خواست مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن و این که مسیر قرآنی پررنگ، پرشور، عمیق و کیفی در هر سال انجام شود، خاطر نشان کرد: مدارس و محافل و مساجد می‌توانند در این مسیر قدم بردارند و باید در تمام بقاع متبرکه کرسی‌های تلاوت برگزار و برقرار باشد که در وهله نخست ۲ هزار بقعه تعیین شده تا در بخش‌های مختلف این اقدامات انجام شود. 

حجت الاسلام خاموشی ضمن تاکید بر لزوم عمل به قرآن برای رسیدن به رستگاری ابدی خاطرنشان کرد: در حوزه‌های مختلف همچون اقتصاد، باید عمل قرآنی داشت و اگر اقتصاد اسلامی در جامعه متجلی و بر پایه قرآن شکل بگیرد باعث می‌شود تا همچون تقابل با استکبار، پرچم استقامت و عزت در عرصه اقتصادی نیز برافراشته شود.

 


دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.