نشر اکاذیب، دستاویز مدیران

نشر اکاذیب، دستاویز مدیران

بجنورد زیبا: امروزه باوجود ابزارهای ارتباط‌جمعی و بستر گسترده فضای مجازی و حضور پررنگ مردم در شبکه‌های اجتماعی، شاهد نظارت بیشتر مردم بر اعمال و رفتار جامعه به‌خصوص مدیران و مسئولان هستیم. به‌گونه‌ای که ریزترین و جزئی‌ترین رفتار آنان توسط مردم مورد واکاوی و خوانش قرار می‌گیرد. دور از واقعیت نیست اگر فضای مجازی را فضای نظارت همگانی بر امور و احوالات گوناگون دولت‌ها بنامیم. باوجوداین فضا و گسترده شدن هرروزه استفاده از آن، حساسیت دولت‌ها بر رعایت قانون ازهرجهت بیشتر شده است. از سویی انتظار و خواست ملت‌ها را نیز بر رعایت قانون توسط دولت‌ها و نهادهای مختلف بالابرده و شکل جدیدی از مطالبه گری را به وجود آورده است.

به گزارش بجنورد زیبا، یکی از مهم‌ترین اهداف اساسی دولت‌ها برقراری نظام اداری سالم و کارآمد است. مسلماً وجود فساد و بر سرکار بودن افراد نالایق و سوءاستفاده آن‌ها از مقام و موقعیت اداری‌شان تهدیدی جدی برای دولت محسوب می‌شود به همین دلیل به‌منظور مقابله با تخلفات اداری افراد خاطی و ارتکاب جرائم مربوط به آن‌ها، قوانین مختلفی وضع‌شده است. به‌طوری‌که در کشورمان قانون‌گذار در خصوص تخلفات اداری 38 مورد را برشمرده است. برخی از مصادیق مجرمانه‌ای که قانون‌گذار به‌درستی آن را مصداق تخلف اداری عنوان کرده، اعمال فشارهای فردی برای تحصیل مقاصد غیرقانونی، سوءاستفاده از مقام و موقعیت اداری، نقض قوانین و مقررات مربوط، تبعیض یا اعمال غرض یا روابط غیر اداری در اجرای قوانین و مقررات نسبت به اشخاص می‌باشد.

طی روزهای گذشته فیلمی توسط یکی از ورزشکاران فعال در حوزه نجات‌غریق شهرستان بجنورد در فضای مجازی منتشر شد. این ورزشکار در کلیپ منتشر شده مدعی شد به دلیل تذکر نسبت به رعایت ضوابط و مقررات استخر به یکی از حاضرین، مورد اعتراض و حتی توهین قرارگرفته است. این ورزشکار، شخص مورد اعتراض را فرزند یکی از مسئولان استانی اعلام کرد.

شایان‌ذکر است تا زمان نوشتن این گزارش کلیپ فوق حدود 104 هزار بازدیدکننده داشته است.

 

قوانین استخر برای همه یکسان است

شیما دادمهر سال‌هاست در حوزه شنا و نجات‌غریق فعالیت دارد و زمانی سرناجی یکی از استخرهای بجنورد نیز بوده است. او که صحبت‌های اخیرش در فیلم منتشرشده در فضای مجازی با حاشیه‌ها و بازخورد زیادی روبه‌رو شد در این خصوص می‌گوید: بر اساس قوانین استخر و در جهت صیانت از حریم عمومی، به همراه داشتن هرگونه وسیله صوتی، تصویری و شخصی در استخر برای همگان ممنوع است که در این راستا تمام افراد هنگام ورود به استخر باید وسایل شخصی خود را به کفشداری تحویل دهند.

شیما دادمهر که به‌عنوان ناجی در استخر ایثار بجنورد فعالیت می‌کند با حضور در دفتر بجنورد زیبا بابیان جزئیات می‌گوید: بر اساس قوانین استخر، ورود افراد متفرقه به محل استراحت ناجی و مربیان ممنوع است و چنانچه اتفاقی صورت پذیرد مسئولیت آن با مدیریت و سرناجی است. برای من فرقی نمی‌کند با چه شخصی روبه‌رو هستم و اجرای قانون برای همه را یکسان می‌بینم.

وی می‌افزاید: بنده هم همان زمان به‌عنوان ناجی در استخر بودم به یکی از حاضرین که وسایل شخصی خود را در این اتاق گذاشته بود به‌صورت محترمانه تذکر دادم ولی متأسفانه چند دقیقه بعد مورد بی‌احترامی و توهین مادر این فرد قرار گرفتم و در ادامه با توجه به معرفی خود این خانم، متوجه شدیم که همسر مدیرکل ورزش و جوانان است.

دادمهر می‌افزاید: بعدازاین جریان، به‌تناوب موج تهدید و تماس با مدیریت بانوان گرفته شد که طی آن پیام‌های مختلفی به بنده داده شد و اعلام می‌کردند دیگر حق کار در هیچ مجموعه آبی در استان را ندارم، آن‌هم فقط به دلیل اینکه خواستم قانون را برای همه به‌صورت یکسان اجرا کنم و وسایلشان را همانند سایرین در رختکن بگذارند. چون از قانون سرپیچی نکردم از سوی برخی مسئولان تهدید به اخراج شدم.

وی اظهار می‌کند: حرف من با مسئولانی که مرا تهدید به اخراج کرده‌اند این است اگر من همان زمان تذکر نمی‌دادم و شخصی دیگر از این طریق اقدام به سوءاستفاده از فضای استخر می‌نمود، تحمل مشکل به وجود آمده را داشتند و چه کسی باید پاسخگو می‌شد؟

این بانوی ورزشکار خاطرنشان می‌کند: ما به‌عنوان ناجی استخر که از هیچ‌گونه قرارداد کاری، بیمه و غیره بهره‌مند نیستیم آیا تهدید به برکناری فرقی به حال ما می‌کند؟

دادمهر تصریح می‌کند: صحبت من با آقای مسئول این است، شما با چه اجازه‌ای بنده را به خاطر اجرای قوانین در خصوص فرزندتان تهدید به بیکاری می‌کنید که درنهایت مورد توهین همسرتان قرار بگیرم؟ آن‌هم در دولتی که شعار آن مبارزه با تبعیض و سوءاستفاده از سمت‌های دولتی است.

 

جایگذاری وسایل شخصی در اتاق ناجیان با تصمیم مدیر استخر بوده

مدیر استخر ایثار بجنورد اما صحت مطالب منتشرشده در کلیپ توسط ناجی استخر را تأیید نکرد و بیان داشت جایگذاری وسایل شخصی در اتاق ناجیان با تصمیم مدیر استخر بوده است.

شیرزاد در گفت‌وگو با بجنورد زیبا در رابطه با اتفاقات پیش‌آمده اظهار کرد: در تایمی در کلیپ اعلام‌شده و خود ناجی استخر در ویدیو اعلام می‌کند، هر دو مدیر استخر در محل حضور داشتند و مسئولیت خارج از کاسه استخر بر عهده مدیر استخر است نه ناجی.

وی افزود: قانون عدم ورود گوشی به داخل محوطه رختکن و کاسه استخر برای تمام افراد یکسان است و اگر این ناجی مدعی تهدید تماس از سوی مدیرکل ورزش و جوانان در ساعت شنا بوده، خود نقض قانون کرده است چراکه ورود گوشی به محوطه کاسه استخر ممنوع است.

مسئول استخر ایثار تصریح کرد: حضور فرزند مدیرکل در استخر در زمان عمومی بوده و جایگذاری وسایل شخصی در اتاق ناجیان به دلیل نبود فضا در رختکن با تصمیم مدیریت استخر انجام‌گرفته است.

 

تهدید و توهین نسبت به دخترم ناشایست است

در گفت‌وگو با اسدالله دادمهر پدر این ورزشکار که خود نیز از افراد صاحب‌نام ورزش خراسان شمالی بوده و سالیان متمادی در سمت‌های ورزشی در کشور فعال بوده وی می‌گوید: اتاق ناجیان در استخر فقط ویژه ناجیان و مربیان بوده که مشرف بر اتاق رختکن خانم‌ها است و مسئولیت هر اتفاقی بر عهده خودشان است.

وی به اتفاقی مشابه که چند سال قبل دریکی از استخرهای استانی دیگر اتفاق افتاد اشاره کرد و عنوان داشت طی آن فردی از اتاق ناجی اقدام به فیلم‌برداری کرده بود که تبعات خوبی نداشت و ازاین‌جهت این مسئله برای دخترم از حساسیت خاصی برخوردار بوده است.

دادمهر که سال‌ها در سمت مدیر تربیت‌بدنی در کشور فعالیت داشته با ابراز تأسف و ناراحتی از برخورد صورت گرفته آن‌هم به دلیل احساس مسئولیت دخترش در قبال وظیفه قانونی، اظهار داشت: اگر دختر من کوچک‌ترین توهین و بی‌احترامی کرده بود خودم با آن برخورد می‌کردم ولی تمام ناجیان و حاضرین شاهد هستند که شیما کوچک‌ترین بی‌احترامی به شخصی نکرده و فقط در کمال ادب خواستار رعایت قوانین استخر شده است.

 

خانم دادمهر هیچ‌گونه بی‌احترامی نکرده

در ادامه با یکی از عوامل استخر که از نزدیک شاهد این ماجرا بود مصاحبه‌ای داشتیم که بیان داشت خانم دادمهر هیچ‌گونه بی‌احترامی نکرده است.

وی که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با بجنورد زیبا می‌گوید: ساعت ۱۱ و چهل دقیقه همان روز با ده دقیقه تأخیر به استخر رسیدم و همان لحظه متوجه خروج دختر آقای امیری از اتاق ناجی شدم.

وی ادامه می‌دهد: پس از ورود به استخر با یکی از همکاران مشغول صحبت بودم و دقایقی بعد که به سمت اتاق ناجی حرکت کردم متوجه صدای بلند، داد و بی داد و توهین از راهرو شدم و دیدم که همسر آقای امیری با کفش و تمام وسایلش وارد راهرو استخر شده و هرچه قدر هم به ایشان گفته‌شده بود که قبل از ورود باید وسایل خودتان را تحویل دهید متأسفانه این کار را انجام نداده بود و آن‌قدر عصبانی بودند که حتی عوامل استخر را هم هول داده بودند.

این شاهد در ادامه بیان داشت: خانم دادمهر هر چه به همسر آقای امیری می‌گفت من فقط قوانین استخر را اجرا کردم و به دخترتان چیزی نگفتم، ولی این خانم حتی اجازه صحبت را نمی‌داد و به خانم دادمهر گفته بود «شما دنبال حاشیه هستی، کارت را انجام بده، فضولی نکن، به همسرم بگم شما را از کار بیکار می‌کند، شما دخترم را بیرون کردید و...» بعد که پرسیدم ماجرا چیست، بدون هیچ توضیحی، رفتند.

 

شکایت مدیرکل از خانم دادمهر

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با بجنورد زیبا از شکایت مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی از خانم شیما دادمهر به خاطر انتشار کلیپ فوق خبر داد.

وی بیان داشت: عناوین این شکایت نشر اکاذیب و توهین نسبت به مدیکل ورزش و جوانان بوده که پرونده به شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بجنورد ارجاع شده است.

 

گفتنی است تماس‌ بجنورد زیبا با مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی ناموفق ماند و در نتیجه صحبت‌های این مقام مسئول در خصوص اتفاق اخیر در این گزارش نیامده است.

آنچه واضح است پیشرفت جوامع در گروی اجرای قوانین در آن جامعه است و لزوم رسیدن به جامعه سالم، اجرای بی کم‌وکاست قوانین موجود می‌باشد. سرپیچی از قانون ازهرجهت و از سوی هر شخصی نه‌تنها آسیب‌زننده است بلکه می‌تواند ناامیدی مردم از دولت‌ها را به همراه داشته باشد. پیش‌تر مردم ثابت کرده‌اند که چه دستگاه‌های نظارتی و قضایی میلی به ورود یا عدم ورود به تخلفات این‌چنینی از سوی مدیران ریزودرشت را داشته باشند و چه نه؛ قانون‌شکنی همواره از سوی مردم محکوم‌شده و برخورد با خاطی از مطالبات آن‌ها می‌باشد.

فارغ از کم و کیف، درستی و نادرستی ماجرای پیش‌آمده نگارنده معتقد است آنچه می‌تواند در شرایط فعلی کشور که شرایط گوناگون اسباب ناامیدی را بیش از گذشته در میان مردم رقم‌زده تغییر دهد؛ یکسان دیدن مردم و مسئولان در برابر قانون می‌باشد.

 

مدیر سایت

دیدگاه‌ها
ناشناس 1401/04/21
سلام .اجرای قوانین در جامعه اسلامی باید برای همه یکسان باشد
ناشناس 1401/04/21
حمید اقای امیری ( دبیر تربیت بدنی سابق) مواردی از ابن دست باز هم داشتند و طبق شواهد در پست جدید خود باعث رنجش مدیر هیات قایقرانی استان و استعفای مُسئول هیات شنا استان هم شدند ! خدا بخیر کند معلوم نیست تا آخر ریاست شان چند نفر را آزرده کنند!
ناشناس 1401/04/21
بجنورد زیبا ضمن تشکر فارغ از اینکه موارد فوق چقد صحت دارد وحق با کیست. این مورد درمورد همه مسئولین بویژه در ادارات تحت امر اون مدیر صدق میکند ووای بحال کسی که به خانواده مدیر که همیشه خارج از نوبت وبدون هزینه استفاده میکنند از امکلنات بگن تو فورا همین بساط به پا میشه ومختص به این استان نیست بلکه در کل کشور هست
ناشناس 1401/04/21
نسلی سوخته ایم
ناشناس 1401/04/21
متاسفانه بارها و بارها اتفاق افتاده که خانواده مدیران از موقعیت خود سوءاستفاده کنند. عکس العمل آقای امیری به این قضیه فقط باعث زیر سوال بردن خود و عملکرد اشتباه مدیریتی خودشون می‌شود.
Iman 1402/08/02
درود بر شما خانواده ی دادمهر
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.