برگزاری نخستین همایش ملی سیلمی‌های ترکمن
سرپرست هیئت سوارکاری خراسان شمالی:

برگزاری نخستین همایش ملی سیلمی‌های ترکمن

بجنورد زیبا: سرپرست هیئت سوارکاری خراسان‌شمالی از برگزاری نخستین همایش ملی سیلمی‌های ترکمن همزمان با روز ملی روستا و عشایر در استان خبر داد.

به گزارش بجنورد زیبا، محمد تقی ولیان با اشاره به اینکه این همایش برای نخستین بار در استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این همایش برترین‌های اسب‌ ترکمن سیلمی نمایش و معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی قطب اسب اصیل ترکمن در کشور است، گفت: این همایش با هدف معرفی سلیمی‌های برتر جهت استفاده توسط پرورش دهندگان اسب در کشور برگزار می‌شود.

سرپرست هیئت سوارکاری خراسان شمالی با بیان اینکه این همایش با شرکت ۳۵ شرکت کننده از چندین استان کشور برگزار می‌شود، افزود: در حاشیه این همایش، همایش روستاییان برتر، نمایشگاه مصنوعات دستی و بازارچه محلی روستایی نیز برگزار می‌شود و گروهی نیز به اجرای بازی‌های بومی و محلی می‌پردازند.

ولیان با اشاره به وجود ۲۰ سر اسب سیلمی در خراسان‌شمالی، ادامه داد: اصطلاح سیلمی به نریون‌های برتر اسب که پرورش دهندگان اسب می‌توانند از آنها در بحث باروری کشش داشته باشند، اطلاق می‌شود.

وی با بیان اینکه ارزش هر کشش برای صاحب سیلمی بین ۵ تا ۵۰ میلیون تومان درآمد دارد، بیان کرد: پرورش سیلمی در استان می‌تواند در بهبود شرایط اقتصادی استان و پرورش دهندگان اسب موثر باشد.

گفتنی است؛ همایش سیلمی‌های ترکمن ۱۵ مهر ماه ساعت ۱۳ در محل مجموعه ورزشی کارگران واقع در شهرک گلستان بجنورد برگزار می‌شود و شرکت در این همایش برای عموم آزاد می‌باشد.

 

 


دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.