خروج قران از محجوریت، دستاورد برگزاری مسابقات قرآن کریم
در گفت و گو با داور بخش مدیحه سرایی مسابقات قران کریم  مطرح شد:

خروج قران از محجوریت، دستاورد برگزاری مسابقات قرآن کریم

«مهدی دغاغله»، استاد و داور برجسته قرآن كریم برگزاری مسابقات در استان ها را قدم بزرگی در راستای مهجوریت زدایی قرآن کریم عنوان کرد.

به گزارش ستاد خبری چهل و ششمین مسابقات سراسری قران کریم به میزبانی خراسان شمالی،  «مهدی دغاغله»، داور لحن بخش مدیحه سرایی در چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم  در حاشیه برگزای این رویداد با بیان این که کیفیت مسابقات همانند دوره های قبل است و تنوع ویشرفتی را در این مسابقات شاهد نیستیم، بر ضرروت  توجه به متن تاکید کرد و خواستار بررسی و دقت بیشتر درمراحل اولیه برگزاری مسابقات و استفاده از فیلتر قوی و مناسب برای عبورشرکت کنندگان شد تا اشعار و مفاهیم به درستی القا شود. 
« دغاغله»، برگزاری مسابقات کشوری در استان های مختلف را حرکتی ارزشمند خواند و   با توجه به این که برگزاری این رویداد در استان های مختلف مستلزم صرف هزینه و تلاش مضاعف مسئولان است، اظهارداشت: اما نباید اثرات و برکات  این رویداد را در توسعه وپیشرفت فعالیت های قرآنی  و زنده شدن این فعالیت ها در سراسر کشور نادیده گرفت. 
وی  با اشاره به تجربه  برگزاری این رویداد ارزشمند در استان های مختلف از جمله خوزستان  خواستار توجه مسئولان و حمایت های آنها در رشد و تعالی قرآن کریم  شد.  
  وی در بخش دیگری از سخنانش بر اثر گذاری و ترغیب و تشویق کودکان و نوجوانان و خانواده برای روی آوردن به قران و فراگیری و بهره مندی ازاین کتاب انسان ساز سخن گفت و ترغیب یکی از کودکان حاضر در یکی از مسابقات و حضور در جلسات قرآن و تبدیل شدن او به یکی از حافظان قرآن را از اثرات  رویدادهایی از این دست برشمرد و افزود:  برگزاری مسابقات در استان ها قدم بزرگی در راستای مهجوریت زدایی قرآن کریم است.  
گفتنی است،چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور 356 شرکت کننده ممتاز کشوری، 60 داور مسابقات بین المللی و برگزاری 85 محفل انس با قرآن در سراسر شهرستان های استان و مراکز علمی و صنایع بزرگ، مدارس، مساجد، امامزاده گان و دارالقرآن ها از نهم تا ۱۸ ماه جاری در بجنورد در بخش های آوایی انفرادی شامل حفظ (کل و ۲۰ جزء) قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی و بخش گروهی شامل مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم در حال برگزاری است و امروز برترین های بخش نغمات دینی برترین های خود را معرفی کرد.

 


دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.