میزان باسوادی در خراسان شمالی به ۹۷ درصد می‌رسد

میزان باسوادی در خراسان شمالی به ۹۷ درصد می‌رسد

مدیر کل امور بانوان استانداری خراسان شمالی گفت: با اجرای طرح ارتقای باسوادی در خراسان شمالی میزان باسوادی در این استان تا پایان امسال به ۹۷ درصد خواهد رسید.

ملیحه یغمایی با اشاره به اینکه طبق دستور داده شده از سوی استاندار مبنی بر اینکه بر روی افزایش میزان باسوادی استان کار انجام شود، اظهارکرد: در همین راستا تفاهم نامه‌ای با سازمان نهضت سوادآموزی کشور در تاریخ ۱۴ دی ماه سال ۹۸ منعقد شد، اظهارکرد: طی تفاهم نامه منعقد شده برای اجرای طرح، اختصاص ۲۰ میلیارد تومان مصوب شد که ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از سوی سازمان نهضت سواد آموزی و چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز از سوی استان باید اختصاص می‌یافت.

وی افزود: بعد از انعقاد تفاهم نامه وارد انجام اقدامات اجرایی شدیم و اولین اقدام صورت گرفته این بود که کار را سطح بندی کردیم و برنامه عملیاتی مدون و منسجم طراحی شد و سپس به تأیید کارگروه مربوطه رسید.

یغمایی ادامه داد: بعد از آن، انجام اقدامات لازم برای اخذ اعتبار لازم جهت اجرای طرح صورت گرفت که در این راستا ۱۴.۵ میلیارد تومان به صورت نقدی و الباقی که دو میلیارد تومان بود در قالب کتاب‌هایی که مورد نیاز استان بود، تفاهم نامه مبادله شد و برنامه زمان بندی نیز برای آن در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی کار از تاریخ یکم مرداد ماه سال گذشته آغاز شد و در ابتدا تعداد بیسوادهای استان احصاء شد که ۶۶ هزار و ۷۸۲ نفر احصاء و مورد پالایش قرار گرفتند و بعد از بررسی‌های صورت گرفته شش هزار و ۱۷۷ نفر بیسواد واقعی شناخته شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای آموزش تعداد شش هزار و ۱۳۰ نفر جذب سوادآموزی شدند، گفت: ۱۰ هزار و ۶۸۴ نفر در قالب فعالیت مکمل جذب شد و تاکنون ۱۶ هزار و ۸۱۶ نفر در قالب این تفاهم نامه جذب شده و خدمت گرفته‌اند.

به گفته وی این تفاهم نامه شامل آموزش به بی سوادان صفر و افراد کم سواد بود.

مدیر کل امور بانوان خراسان شمالی افزود: علاوه بر آن فعالیت‌های دیگری همچون حرفه آموزی، مهارت اموزی و آموزش دوره کامپیوتر نیز انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: ۷۶.۲۳ درصد از افرادی که تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند خانم و ۲۳.۷۷ درصد آقا بوده‌اند.

یغمایی ادامه داد: همچنین ۳۴.۵۴ درصد جمیعت تحت پوشش طرح شهری و ۶۵.۴۶ درصد روستایی هستند.

به گفته وی گروه هدف اجرای این طرح افراد ۱۰ تا ۴۹ سال هستند که بیشترین گروهی که جذب شده است بین ۳۰ تا ۳۵ سال قرار دارند.

 

پریسا وحدانی

دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.