160 کلاس درس تا مهرماه امسال آماده بهره برداری است

160 کلاس درس تا مهرماه امسال آماده بهره برداری است

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی گفت: مهرماه امسال 28 پروژه با 160 کلاس درس در استان آماده بهره برداری است.

امین فلاح در بازدید از دفترروزنامه سراسری اترک و پایگاه خبری بجنورد زیبا با بیان اینکه در استان پروژه‌های اجرای مدارس سبز که کلنگ زنی آن انجام شده و مدارس فاخر در دست اجرا است، افزود: مدارس فاخر برگرفته از معماری فاخر و اصیل ایرانی اسلامی و بجنورد است طراحی می‌شود که تا پایان امسال کار طراحی آن به پایان می‌رسد.

فلاح تصریح کرد: اجرای پروژه مدرسه دانش نیز به زودی عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 87 پروژه با 274 کلاس درس درهفته دولت، مهرماه و دهه فجر با بیش از 39 هزار متر مربع به بهره برداری رسید، افزود: اعتباری بالغ بر 220 میلیارد تومان در حوزه مدرسه سازی سال گذشته هزینه شد.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی گفت: سال گذشته به طورمتوسط هرهفته 5 کلاس و هر چهار روز یک پروژه به بهره برداری رسید و هرهفته بیش از چها ونیم میلیارد تومان برای پروژه‌های ساخت ونوسازی فضای آموزشی در استان هزینه شد.

فلاح افزود: سال گذشته 42 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات گرمایشی و سرمایشی، کامپیوتر و فنی و حرفه‌ای وتجهیزات اداری مدارس هزینه شد.

وی با بیان اینکه تلاش شده تا در استان با نگاه مسئله محور حرکت کنیم ومسائلی که حاد و مشکل ساز بودند را رفع کنیم، ادامه داد: نقش رسانه‌ها در برچیده شدن مدارس خشتی و گلی بسیار تاثیرگذار بود و اکنون در کشور از استان‌های پیشگام در برچیدن مدارس خشتی و گلی و مدارس سنگی هستیم.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی با بیان اینکه سال گذشته سهمیه قیر ما بیش از 18 میلیارد تومان بود که توانستیم تمام این سهمیه را دریافت کنیم، گفت: اولین استانی هستیم که اجرای ایزوگام آسفالت مدارس ما به پایان می‌رسد و تا قبل ازمهرماه بیش از 80 هزار متر مربع ایزوگام و 70 هزار مترمربع نیزآسفالت مدارس اجرا شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی گفت: نیاز مدارس استان به سرویس‌های بهداشتی برطرف می‌شود.

 


دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.