فضای سبز یا فضای جولانگاه معتادان

فضای سبز یا فضای جولانگاه معتادان

بجنورد زیبا: پارک شهید فهمیده گرمه در تمام فصول سال خالی از شهروندان است. حتی تابستان که کودکان و نوجوانان دوست دارند فضای سبز و پارک را برای بازی انتخاب کنند به سمت این پارک نمی روند.

به گزارش بجنورد زیبا، پارک شهید فهمیده گرمه در کنار مجتمع بزرگ ورزشی این شهر واقع شده است. به گفته شهروندان متاسفانه اطراف این پارک فقط فضایی برای معتادان شده و مردم اصلا رغبتی به حضور در آن پارک ندارند. پارکی که شب هایش بسیار تاریک و بدون نور و روزهایش بدون حضور پارکبان بلا استفاده باقی مانده است.

تجمع معتادان در فصول مختلف سال

یکی از اهالی خیابان آموزگار در گفت و گو با خبرنگار ما می‌گوید: در تمام فصول سال معتادان زیادی به این پارک پناه می‌برند و علاوه بر مصرف مواد مخدر، مواد روان گردان نیز مصرف می کنند که زنگ خطری برای ما اهالی است که در اطراف پارک سکونت داریم.

وی ادمه داد: از مسئولان خواستاریم جلوی این آسیب بزرگ شهر گرمه را بگیرند و با استخدام پارکبان هم امنیت اینجا را بالا ببرند و هم فضای پارک را به فضای زیبا تبدیل کنند.

مرگن یکی از بانوان شهر گرمه هم در گفت و گو با ما بیان کرد: ما اهالی این خیابان هیچگاه فرزندانمان را به این پارک نمی‌بریم چون از خطرات احتمالی پارک هراس داریم.

عدم روشنایی و عدم رسیدگی به فضای سبز پارک

حسین زاده از دانش آموزان گرمه ای میگوید: کاش برای این پارک وسایل شهربازی استاندارد آورده و فضای سبزش را زیبا کنند تا والدین ما اجازه دهند ما در پارک بازی کنیم.

ملایی یکی دیگر از شهروندان بیان دارد: متاسفانه تمام لامپ های پارک شکسته و خراب است و انتظار میرود مدیران رسیدگی بیشتری به این فضا داشته باشند.

وی ادامه داد: نبود روشنایی مناسب، فضای سبز خشک شده، وسایل بازی شکسته، صندلی و سایه بان های کثیف و نبود سرویس بهداشتی بخشی از مشکلات این پارک است و نمیدانیم تا کی باید شاهد این بی نظیمی در پارک شهید فهمیده باشیم.

وعده های عملی نشده در خصوص پارک شهید فهمیده

کریمی از شهروندان گرمه گفت: حدود ۱۰سال قبل قرار بود این پارک به پارک بانوان تبدیل شود که شهردار وقت حتی بخشی از پارک را دیوار کشی کرد ولی به دلیل دید پارک از منازل اطراف با وجود دیوار کشی، پروژه پارک بانوان نیمه تمام رها شد.

شکاری یکی از بانوان گرمه بیان کرد: انتظار میرود مسئولان به جای تبدیل این پارک به پارک بانوان و حیف کردن بودجه بیت المال، پارک را با انجام کارشناسی به یک شهربازی قابل استفاده تبدیل کنند.

 

اقدامات خوبی در راه است

شهردار گرمه در گفت و گو با ما گفت: بزودی در قسمت پارک‌ها اقدامات خوبی انجام خواهد شد و شهروندان از فضاهای سبز خدمات خوبی را شاهد خواهند بود.

اسدی افزود: از اقدامات مهم میتوان به روشنایی، تعمیر و تجهیز پارک ها اشاره داشت.

وی تصریح کرد: چون ساختمان های اطراف پارک مشرف به پارک شهید فهمیده بود، به پارک بانوان تبدیل نشد.

شهردار گرمه تصریح کرد: در خصوص جذب نیرو برای پارک هم چند بار در شهرستان اعلام کرده ایم ولی کسی اعلام آمادگی نکرده و البته شرایط سنی لحاظ می شود.

 

 


دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.