عضو شورای شهر بجنورد اسناد مبنی بر باج‌خواهی ایثارگران را منتشر کند

عضو شورای شهر بجنورد اسناد مبنی بر باج‌خواهی ایثارگران را منتشر کند

سخنگوی جمعیت شاهد و ایثارگران بجنورد گفت: آقای یزدانی عضو شورای شهر بجنورد باید اسناد و مدارک محکم مبنی بر باج‌خواهی جامعه ایثارگران را همراه با اسامی‌شان منتشر کند.

 

حسن‌پور در گفتگو با خبرنگار بجنورد زیبا، ضمن اعلام مخالفت جامعه شاهد و ایثارگران با دیوارکشی پارک آفرینش بجنورد اظهار کرد: دیوارکشی پارک آفرینش طرحی اشتباه است و متاسفانه هرکسی هم که نسبت به این موضوع نقد و انتقاد داشته باشد از نگاه برخی اعضای شورای شهر، معاند تلقی می‌شود.

وی بابیان اینکه شهرداری و شورای شهر این طرح اشتباه را می‌خواستند با نصب عکس شهدا تقدیس کنند، تصریح کرد: طی بیانیه‌ای اعلام کردیم با توجه به اینکه مردم مخالف این طرح هستند، ماهم طرف مردم بوده و از مردم جدا نیستیم، و به بنیاد هم اعلام کردیم اگر روزی شما رضایت دهید ما جامعه شاهد و ایثارگران اجازه نمی‌دهیم.

حسن‌پور اظهار کرد: بااین‌حال بازهم سکوت نکردیم و همراه چند نفر با آقای یزدانی عضو شورای شهر بجنورد دیدار داشتیم و اعلام کردیم که زین پس خط ما و شما از هم جدا است.

وی گفت: چند روز بعد از دیدار ما و این عضو شورای شهر، موضوع رسانه‌ای مبنی بر باج‌خواهی جمعیت شاهد و ایثارگران منتشر شد که اعلام کرده بودند این جمعیت از ما باج‌خواهی کردند اما ما باج ندادیم! حال خواستار این هستیم که آقای یزدانی عضو شورای شهر بجنورد اسناد و مدارک محکم مبنی بر باج‌خواهی و لیست افراد را منتشر کند و موظف به این کار است.

حسن‌پور بابیان اینکه برای دیوارکشی پارک آفرینش شروطی قیدشده اما هیچ‌کدام رعایت نشده است، گفت: کاسبان اطراف پارک نسبت به وضعیت پارک شاکی بوده و در دادگاه پرونده تشکیل داده‌اند، همچنین یکی از شروط دیوارکشی، رضایت مالکین اطراف پارک بوده که این بند هم رعایت نشده است.

وی افزود: شورای شهر و شهردار مدعی این هستند که دیوارکشی پارک برای راحتی ورزش بانوان است ولی ساختمان اطراف کامل به کف پارک مشرف هستند و به این دلیل شهرداری شبانه 15 اصله از درختان پارک را جابجا کردن تا به تصور خودشان جلو دید و محرمیت ساختمان‌ها گرفته شود.

حسن‌پور تأکید کرد: جمعیت شاهد و ایثارگران همراه با مردم هستند و تا زمانی که مردم از دیوار و وضعیت پارک ناراضی باشند جامعه ایثارگران در صف اول قرار دارند، ما مطالبه گر هستیم و مقام معظم رهبری هم مطالبه گری را یکی از وظایف اصلی جامعه ایثارگری عنوان کرده‌اند.

حسن‌پور گفت: این افراد دیواری را احداث کردند که استانداری، آب منطقه‌ای، جامعه ایثارگران، مالکین، کسبه، مردم، بانوان و ... نسبت به آن معترض هستند، اعضای شورا و شهرداری به چه دلیل قصد به کرسی نشاندن حرفتان را دارند؟ آیا موضوعی پشت پرده است؟ قراردادی با افراد خاصی بسته‌شده؟ مناقصه یا مزایده گذاشته‌اند؟ هر چیزی هست باید از طریق رسانه‌های معتبر منتشر شود و این خواسته هم غیرقانونی نیست و طبق قانون باید نشر دهند.

حسن‌پور اظهار کرد: متاسفانه یکی از اعضای شورا پشت پرده خیلی کارها انجام می‌دهد و خود را همراه مردم می‌داند که ما می‌خواهیم جامعه این اقدامات را به‌حساب ایثارگران نگذارند، زمانی هم که اعلام کردیم حق نصب عکس شهدا را ندارند، احساس خطر کردند و قصد داشتند تا کار و خطایشان را به‌حساب خانواده شهدا بگذارند اما ما هرگز این اجازه را نمی‌دهیم.

سخنگوی جمعیت شاهد و ایثارگران بجنورد گفت: دیواری در ورودی شهر ایجاد کردند که همانند زندان است و هرکسی آن را می‌بیند ناسزا می‌گوید پس برای چنین طرحی نصب عکس شهدا معنی ندارد.

وی بابیان اینکه مسئولانی قصد وساطت داشتند تا این مباحث فیصله پیدا کند، افزود: یک عضو شورای شهر هجمه‌های بسیاری علیه جامعه شاهد و ایثارگر داشته، اگر ما معاند و باج‌خواهی هستیم پس او نیک‌ترین فرد است، و این عزیز تافته جدا بافته‌ای است که هر کاری دلش خواسته در شورا انجام داده و هرکسی هم حرفی بزند معاند خوانده می‌شود، کدام قانون منتقدان را معاند دانسته است؟

وی اضافه کرد: برای چندمین بار تکرار می‌کنم، این عضو محترم شورای شهر باید اسامی را اعلام کند در غیر این صورت صداقت ندارد.

حسن‌پور همچنین خطاب به رسانه‌هایی که مطالبی تحت عنوان افشاگری منتشر کردند، گفت: این رسانه‌ها باید افشاگری‌هایی که عنوان کردند را همراه با مدرک اثبات کنند و این را هم بدانید رسانه‌ای که باکارت هدیه تغییر موضع بدهد رسانه نیست.

حسن‌پور افزود: کسی که دم از همراهی با مردم می‌زند و خود را از جنس مردم می‌داند، دیواری درست کرده که باید تخریب شود و هزینه تخریب باید از جیب شخص پرداخت شود نه بیت‌المال.

سخنگوی جمعیت شاهد و ایثارگران بجنورد گفت: چرا شهرداری و شورای شهر در پروژه‌های داخل شهر سرعت عمل ندارد، چه شد که این دیوار در عرض یک ماه ساخته شد؟ چرا خیابان‌های خراب در عرض یک ماه ساخته نمی‌شوند؟!

حسن‌پور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخاب شهردار گفت: مگر در بجنورد و استان نخبه نداریم که شهردار از تهران آوردند؟ اعضای شورای شهر باید این موضوع را توضیح دهند دلیلشان چیست؟

وی افزود: از دیدگاه ما شهردار را از جایی آوردند که نیروهای بومی را نشناسد و اعضای شورا به‌راحتی پست‌های شهرداری را به شهردار بدهند.

سخنگوی جمعیت شاهد و ایثارگران بجنورد گفت: رأی، رأی مردم بجنورد است و شهردار از تهران انتخاب می‌شود، این شهردار هم در حال رزومه سازی است و افکار عمومی دلیل این کارهایشان را می‌خواهند و موظف به پاسخگویی هستند.

 


دیدگاه‌ها
ناشناس 1401/03/03
تا زمانی که هدف از انجام کار به جای جلب رضایت مردم و شهروندان چاپلوسی برای بالادستی هاست وضع همینه
ناشناس 1401/03/04
نمیدونم چرا و به چه قیمتی اعضای شورای شهر و شهردار در مقابل خواست مردم اینقدر لجاجت میکنن؟؟!! عجیبه از اصرارشون بر اجرای این طرح مزخرف!!! آقایان شورا و شهردار نسبتاً محترم! یک کلام: این دیوار باااااااید خراب بشه! تمام!
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.