افتتاح اولین موسسه حمایت از جانبازان اعصاب و روان در خراسان شمالی

افتتاح اولین موسسه حمایت از جانبازان اعصاب و روان در خراسان شمالی

مدیرعامل موسسه حمایت از جانبازان اعصاب و روان خراسان شمالی گفت: حدود 30 درصد جانبازان استان را جانبازان اعصاب و روان تشکیل می دهند و به همین خاطر برآن شدیم تا با تشکیل انجمنی، از این عزیزان حمایت کنیم.

سید جواد رضایت در گفت و گو با خبرنگار بجنورد زیبا اظهار کرد: رشادت ها و ایثارگری های جانبازان و به خصوص جانبازان اعصاب و روانی که هنوز درحال مبارزه با دردها و رنج های برجای مانده از دوران جنگ هستند، متاسفانه تاکنون مغفول مانده و حمایت های دولتی نیز شامل بسیاری از این عزیزان نشده و یا بسیار اندک است برای همین با تشکیل چنین انجمنی سعی کردیم تا به جانبازانمان کمک کنیم.

وی ادامه داد: این انجمن کانونی برای آرامش جانبازان استان و کشورمان است؛ بیش از 43 هزار جانباز اعصاب و روان در ایران هستند که روزانه تعداد بسیاری از آنان دچار حملات شدید عصبی شده که این امر نه تنها خود جانبازان، بلکه افراد پیرامون آنها را نیز درگیر می کند.

رضایت، درباره اهداف این موسسه نیز گفت: حمایت روانی و عاطفی از بیماران و خانواده هایشان، ارتباط با سایر انجمن های پزشکی کشور برای ارائه خدمات پزشکی به جانبازان، ارتفای وضع کیفی و موقعیت اجتماعی جانبازان، پیگیری قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، حمایت از حق و حقوق جانبازان و اجرای برنامه هایی برای نشاط جانبازان و خانواده هایشان تنها گوشه ای از برنامه هایی است که این انجمن به دنبال اجرای آن است. 

وی با بیان اینکه چنین انجمن هایی تنها در دو، سه استان کشور وجود دارد، تاکید کرد: قصد داریم تا در آینده نزدیک و با طرح شکوائیه ای علیه کشورهایی مانند آلمان و ایتالیا که در تهیه سلاح های شیمیایی به رژیم صدام کمک می کردند، حق و حقوق از دست رفته جانبازانمان را پیگیری کنیم.

مدیرعامل موسسه حمایت از جانبازان اعصاب و روان خراسان شمالی، جانبازان اعصاب و روان را مظلوم ترین قشر جامعه برشمرد و تصریح کرد: متاسفانه نه تنها از این قشر مظلوم هیچگونه حمایتی صورت نمی گیرد، بلکه شاهد این هستیم که اوضاع زندگی آنان روز به روز بدتر می شود.

وی افزود: جانبازی که قطع عضو شده در ظاهر قسمتی از بدن خود را از دست داده اما جانبازان اعصاب و روان در ظاهر سالم اما از درون بیمارند که شاید همین عامل باعث شده تا مشکلات این قشر خیلی به چشم مسئولین نیاید.

رضایت از تقسیم بندی های بنیاد شهید نیز گلایه کرد و گفت: بنیاد شهید به جانبازان زیر 25 درصد ارائه خدمات نمی کند که در نوع خود جالب است؛ مگر ما زمانی که در جبهه های جنگ می جنگیدیم می دانستیم که چقدر آسیب خواهیم دید؟ این قوانین باعث ایجاد یک کاست جانبازی شده که فقط و فقط بر مشکلات قشر جانبازان ما می افزاید.

وی بیان کرد: طرح جامع ایثارگران که همچنان در مجلس مغفول مانده نیازمند توجه بیشتر مسئولین است و امیدواریم که با تصویب طرح مذکور، ذره ای از مشکلات جانبازانمان کم شود.

مدیرعامل موسسه حمایت از جانبازان اعصاب و روان خراسان شمالی در پایان از همه جانبازان و خیرین درخواست کرد که برای عضویت و همکاری با این موسسه با شماره 09393088385 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

 

معین رضوانی

دیدگاه‌ها
رضا گوهری 1401/02/05
با سلام و درود به روح پرفتوح امام راحل و شهدای دفاع حقیقتا مقدس. قدم مبارکی برداشته شده که باید موضوع کمک هزینه پزشکی و تهیه و کمک داروی خاص در اولویت باشه. سپس بحث کمک هزینه تحصیلی و جهیزیه فرزندان دلبندشان که یه عمری شرمنده همسر و فرزندان خود در این وضعیت بد اقتصادی بوده اند.
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.