نشانه های وفاق در هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان

نشانه های وفاق در هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان

بجنورد زیب: بیش از سه هفته است که اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی، بر سر انتخاب هیات رئیسه به توافق نمی رسند و حواشی این موضوع، کم کم صدای اعضای سازمان را در آورده است.

به گزارش بجنورد زیبا، ظاهرا مهندسان منتخب بعنوان هیات مدیره، به دو گروه تقسیم شده اند و هر گروه، مدعی هستند که گروه دیگر، در جلسه انتخاب هیات رئیسه، شرکت نمی کند و جلسه را از رسمیت می اندازند.

انتشار نامه مدیر کل راه و شهرسازی استان به وزیر در مورد اتمام اعتبار پروانه چند نفر از اعضای هیات مدیره و عدم اقدام به تمدید در مهلت مقرر، منجر به از دست دادن شرایط عضویت در هیات مدیره می شود (مطابق استناد مدیر کل راه و شهرسازی به برخی از بندهای قانون نظام مهندسی ساختمان) که منجر به معرفی اعضای علی البدل شد، واکنش های متفاوتی را برانگیخت، تا جایی که شایعه استعفای شش نفر از اعضای هیات مدیره هم سر زبان‌ها افتاد.

پی گیری های ما از مدیر کل راه و شهرسازی، به نتیجه نرسید و بیم آن می رفت که برخی از کارهای جاری سازمان (بصورت محدود) تحت تاثیر اختلاف بر سر انتخاب هیات رئیسه، از روال عادی خود خارج شود که با تدبیر اعضا و امضای صورت جلسه ای که احدی از اعضای هیات مدیره در یک گروه تلگرامی منتشر کردند، انجام کارها  روال عادی خود را طی می کند.

نکته قابل توجه در این صورت مجلس، امضای آن توسط هر دو گروه مدعی است و نشان می دهد که اعضای هیات مدیره علی رغم اختلاف در انتخاب هیات رئیسه، عزم خود را برای زمین نماندن امور جاری سازمان جزم کرده اند.

با توجه به صراحت قانون نظام مهندسی ساختمان و ماده ۷۱ آیین نامه اجرایی آن در مواردی که هیات مدیره بر سر انتخاب هیات رئیسه توافق حاصل نکنند، اعضای هیات مدیره مکلفند موضوع را بلافاصله به شورای مرکزی منعکس نمایند و  شورای مرکزی اقدام به معرفی رئیس اعضای هیات رئیسه خواهد نمود.

حال باید منتظر ماند و دید آیا جلسه انتخاب هیات رئیسه برگزار خواهد شد یا تا زمان حصول توافق، رئیس و سایر ارکان هیات رئیسه توسط شورای مرکزی معرفی خواهند شد.

پی نوشت؛ دراصلاحیه ماده ۷۱ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و الحاق یک تبصره به آن آمده  است:

چنانچه آرای ماخوذه در مورد هر یک از اعضای هیات رئیسه مساوی باشد و هیات مدیره نتواند حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز نسبت به انتخاب عضوی که در مورد آن توافق حاصل نگردیده اقدام نماید و نیز اگر هیات مدیره نتواند پس از انقضای مدت یک ساله عضویت و یا در صورت فوت یا حجر یا تعلیق یا لغو عضویت هر یک از اعضای هیات رئیسه نسبت به انتخاب جایگزین ظرف مدت مذکور اقدام کند هیات مدیره مکلف است موضوع را بلافاصله به شورای مرکزی منعکس نماید و شورای مزبور مکلف است عضو یا اعضای جایگزین را از بین اعضای هیات مدیره به طور موقت تا زمان حصول توافق برای انتخاب اعضای مزبور توسط هیات مدیره تعیین و معرفی نماید.

 


دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.