نظام مهندسی خراسان شمالی در راه تثبیت؛ اگر بگذارند

نظام مهندسی خراسان شمالی در راه تثبیت؛ اگر بگذارند

یادداشت میهمان

سازمان‌های انتخاب محور، همواره در مسیر تکامل هستند. اصل برگزاری انتخابات و دادن اختیار به اعضای سازمان جهت انتخاب رئیس و سایر ارکان آن، بخشی از تمرین دموکراسی است که در شرکت های خصوصی و سازمان های غیر انتفاعی همواره بستر چالش زایی بوده است. آنجایی که افراد در اکثریت هستند، همواره حق را با خودشان می دانند (دلیل کسب اکثریت آرا) و افرادی که در اقلیت می مانند، مدام بدنبال کارشکنی در راه اجرای مصوبات اکثریت هستند.

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هم از این قاعده مستثنی نیست. در هفته های اخیر شاهد تنش هایی بر سر انتخاب هیات رئیسه این سازمان بودیم، اما بالاخره انتخابات هیات رئیسه برگزار شد و ارکان سازمان مشخص شدند‌.

از نتایج این انتخابات، به ثمر رسیدن بیمه تکمیلی اعضای سازمان بود که مدتی معطل قدرت طلبی برخی شده بود. آنچه از هیات رئیسه جدید مورد انتظار است، عمل به وظایف قانونی و اداره امور جاری، وفق قوانین جاری کشور است؛ چرا که این سازمان محل امید حداقل ۵۵۰۰ نفر از اعضای آن و تعداد بی شماری از مردم بعنوان مراجعه کنندگان است.

حال که پس از رفت و برگشت های طولانی، صورت جلسه انتخابات هیات رئیسه نوشته شده و برای نهادهای نظارتی ارسال گردیده و روال کاری سازمان به روزهای عادی خود برگشته است، برخی بدنبال ایجاد شبهه در آن هستند؛ البته آنها که در اقلیت قرار گرفته اند از هر گونه کارشکنی، من جمله انتشار اخبار شبهه افکن در فضای مجازی، رویگردان نیستند.

اما سوال اصلی اینجاست که آقایان اقلیت، مگر شعار شما حفظ منافع سازمان و اعضای آن نبود؟ از خودتان بپرسید، با راه انداختن جریان رسانه ای و خبرهای سفارشی، آیا در اکثریت قرار خواهید گرفت، یا فقط در روال عادی سازمان کارشکنی خواهید کرد؟

قطعا دود این جاه طلبی، به چشم اعضای سازمان و مراجعه کنندگان که مردم عادی هستند، خواهد رفت؟

این تذهبون؟!

 

میهمان

دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.