ساختمان قدیمی شرکت گاز بجنورد نوسازی می شود

ساختمان قدیمی شرکت گاز بجنورد نوسازی می شود

بجنورد زیبا: مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی از تخریب ساختمان فعلی ساختمان شعبه یک شرکت گاز بجنورد به دلیل فرسودگی بالا و نوسازی آن خبر داد.

سید محمود هاشمی در گفت و گو با بجنورد زیبا اظهار داشت: این ساختمان که در سال 1364 احداث شده و اکنون 38 سال قدمت دارد به دلیل فرسودگی و عدم امکان بهسازی مجدد و نیز مشکلات فنی به زودی تخریب و ساختمان جدید متناسب با استانداردهای روز و مقررات ملی ساختمان در این مکان احداث خواهد شد.
وی مشکلات و قدمت بسیار بالای این سازه از جمله بنایی بدون کلاف که خطر خسارت های بالا در زمان زلزله را به همراه دارد و نیز دیگر مشکلات فنی از قبیل عدم توزیع مناسب دیوارهای باربر در طبقات، عدم وجود سقف صلب جهت توزیع بارهای جانبی و عدم اصلاح این ایرادات با توجه به قدمت بالای ساختمان را از دلایل این امر اعلام کرد.
مهندس هاشمی با اشاره به اینکه بر اساس ارزیابی های انجام گرفته توسط مشاور، این پروژه نیاز به جایگزینی ساختمان با سازه جدید دارد، اظهار داشت: با توجه به فرسودگی و غیرایمن بودن این سازه، مجوزهای لازم از استان و ستاد ملی گاز دریافت شده که با توجه به تامین بودجه لازم در اسرع وقت تخریب و احداث ساختمان جدید انجام می گیرد تا حس امنیت بیشتری برای شهروندان ایجاد کند.
وی با تاکید بر اینکه ساختمان جدید متناسب با معیارهای مدیریت انرژی ، مقررات ملی ساختمان و استانداردهای محیط زیست و مستحکم در برابر حوادث و زلزله احداث می شود، گفت: ساختمان قدیمی فعلی با توجه به فرسودگی بالا و استقرار پرسنل و ارباب رجوع خطراتی را در زمان حوادث به همراه دارد.
مهندس هاشمی با بیان اینکه بعد از دریافت مجوزهای لازم از شهرداری، ساختمان تخریب و جابه جایی انجام می شود، یادآور شد: ساختمان جدید شامل دو بخش سالن بحران و ساختمان اداری در ۳ طبقه ۴۰۰ متری و یک طبقه منفی یک با ۶۰۰ متر پارکینگ منطبق با قوانین شهرداری و شهرسازی احداث خواهد شد.
وی اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه را ۶۱ میلیارد تومان اعلام کرد که از محل منابع داخلی شرکت ملی گاز تامین و طی دو سال احداث می شود.
وی در خصوص نحوه مراجعه ارباب رجوع برای دریافت خدمات با تخریب این سازه نیز تصریح کرد: در حال حاضر شرکت گاز بجنورد شامل دو شعبه در محل طالقانی غربی و ساختمان فعلی مورد نظر است که در صورت تخریب شعبه یک فعلی با توجه به تعداد مشترکین دغدغه ای برای ارائه خدمات به مردم عزیز نداریم.

 


دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.