33 درصد بانوان استان به سرطان سینه مبتلا هستند
سید محمد پاکمهر مطرح کرد:

33 درصد بانوان استان به سرطان سینه مبتلا هستند

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: 33 درصد بانوان استان به سرطان سینه مبتلا هستند و این شایع ترین نوع سرطان در زنان استان است و کلینیک غربالگری نویدبخش زندگی و سلامت این قشر دارد و بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

سید محمد پاکمهر در نشست با رسانه ها بیان داشت: برداشت از معدن بوکسیت تاش در استان سمنان به عنوان ماده اولیه آلومینای ایران در جاجرم خراسان شمالی از چند سال گذشته به علت مشکلات اجتماعی، متوقف شده است که این امر، فعالیت‌های توسعه‌ای در شرکت آلومینای ایران را دچار چالش کرد.

پاکمهر اظهار کرد: بازگشایی معدن تاش در دست پیگیری است و در این باره توافق اولیه با استان سمنان به مرحله نهایی رسید اما در نهایت به نتیجه نرسید.

وی با بیان اینکه درخواست مردم سمنان به حق است افزود: بازگشایی معدن تاش در سمنان از مسیر وزیر صمت نمی گذرد بلکه چاره این مشکل از مسیر شورای تامین ۲ استان برطرف می شود.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی گفت: معدن تاش در شاهرود به علت مشکلات اجتماعی متوقف شده و این در حالی است که برداشت از این معدن با هزینه کم قابل برداشت و بهره وری بالایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: بوکسیت معدن تاش در مقابل معادن جاجرم دارای عیار بالایی است و به ناچار باید از این معدن استفاده شود.

پاکمهر خاطرنشان کرد: اکنون به علت توقف برداشت از معدن تاش، بوکسیت مورد نیاز آلومینا در جاجرم از ترکیه با هزینه گزاف وارد می شود.

مجتمع آلومینای ایران به عنوان تنها تولید کننده پودر آلومینا در کشور، یک پنجم نیاز داخلی را تامین می کند و مابقی نیاز کشور در این بخش از خارج وارد می شود.

آلومینای ایران در شهرستان جاجرم، واحد تولیدی منحصر به فرد تولیدکننده پودر آلومینا است که این محصول به عنوان ماده اولیه چهار واحد تولیدی از جمله ایرالکو، المهدی، سالکو و نیز تولید شمش در جاجرم به مصرف می رسد.

بوکسیت مورد نیاز آلومینای ایران از معادن بخش خصوصی در استان های مختلف از جمله خراسان شمالی، تهران، یزد، سمنان و کهگیلویه و بویراحمد تامین می شود.

 

تاکید بر اجرای طرح توسعه پتروشیمی خراسان

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اجرای طرح توسعه پتروشیمی خراسان واقع در شهرستان بجنورد ضروری است و باید مردم از مزایای آن بهره مند شوند.

وی عنوان کرد: اجرای طرح توسعه پتروشیمی مشکل آب ندارد زیرا ظرفیت برای تامین آب پتروشیمی به میزان سه برابر نیاز ایجاد شده است.

پاکمهر خاطرنشان کرد: میزان آب مصرفی پتروشیمی خراسان ۵.۵ میلیون مترمکعب است اما ظرفیت برای انتقال پساب به میزان ۱۳.۵ میلیون مترمکعب ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه مشکل گاز هم برای توسعه پتروشیمی قابل حل است گفت: با اکتشاف معدن گازی شمالشرق کشور و بهره برداری از آن طرح توسعه پتروشیمی خراسان مشکل گاز نخواهد داشت زیرا زیرساخت ها و پالایشگاه موجود است.

 

جانمایی بیمارستان مادروکودک در تخته ارکان بجنورد

سیدمحمد پاکمهر در بخش دیگری از سخنان خود درباره احداث بیمارستان مادر و کودک گفت: این بیمارستان هزار میلیارد ریال اعتبار دارد و باید در سال ۱۴۰۰ کلنگ زنی می شد ولی به تاخیر افتاد.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی گفت: این پروژه در تخته ارکان اجرا می شود و اکنون مشاور در حال مطالعه است.

وی راه اندازی کلینیک غربالگری سرطان پستان در مرکز استان را ارمغان دولت دانست و افزود: این کلینیک زیر نظر پژوهشکده معتمد سرطان سینه احداث شد.

پاکمهر با اشاره به اینکه سرطان سینه شایع ترین سرطان زنان استان است افزود: ۳۳ درصد بانوان به این سرطان مبتلا هستند و کلینیک غربالگری نویدبخش زندگی و سلامت این قشر دارد و بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: از هر پنج ازدواج یک مورد مشکل ناباروری دارد که آماربالایی است و در این استان زوج ها برای درمان به سایر استان ها مراجعه می کردند.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه اندازی و تاسیس دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در بجنورد با وجود کمبود پزشک و ضرورت تربیت نیروی متخصص در زمینه درمان را از دیگر افتخارات استان عنوان کرد.

 

باید برای ماندگاری پزشکان در خراسان شمالی برنامه‌ریزی شود

پاکمهر به راه‌اندازی دانشکده پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و بیان کرد: با توجه به افزایش جمعیت و مهاجرت و ایجاد عدالت پزشکی و کمبود پزشک‌ها، نیاز است دانشجوی رشته پزشکی در استان تربیت شود.

پاکمهر ادامه داد: بیش از ۵۵ درصد پزشکان در مراکز استان‌ها فعالیت می‌کنند و باید برای خدمات‌دهی پزشکان در مناطق محروم‌ پزشک تربیت شود.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ابتدا حدود ۲۵ نفر دانشجوی رشته پزشکی جذب می‌کرد، اما اکنون این تعداد به ۱۴۵ نفر رسیده است.

وی اظهار کرد: اورژانس هوایی در چهار سال گذشته در استان راه‌اندازی شد و خراسان شمالی صد و سومین استانی است که بالگرد دارد. همچنین در دو سه سال اخیر، چند دستگاه سی‌تی‌اسکن و ام‌آرآی به استان افزوده شده است.

پاکمهر با اشاره به ساخت سد گلمندره، گفت: قبل از دولت سیزدهم‌ ۱۷۰ میلیارد تومان هزینه شد و در این دولت ۴۹۰ میلیارد تومان هزینه شد و اکنون این پروژه ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه اد: پروژه ایجاد راه دسترسی شوقان - بجنورد - سنخواست که در گذشته از اولویت خارج شده بود، در دو سه سال گذشته جزو پروژه‌های اولویت‌دار و ساخت آن آغاز شد.

وی درباره راه‌اندازی راه‌آهن گرگان - بجنورد - مشهد، بیان کرد: آغاز این پروژه راهی به‌جز فاینانس ندارد و تاکنون بسیاری از راه‌ها رفته شده، اما به جایی نرسیده است.

 


دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.