مسئولان مانع سوءاستفاده سوداگران از اصلاح قیمت برخی اقلام شوند
امام جمعه بجنورد:

مسئولان مانع سوءاستفاده سوداگران از اصلاح قیمت برخی اقلام شوند

امام جمعه بجنورد گفت: باتوجه به مصوبه مجلس، دولت مکلف و موظف به اصلاح و توزیع عادلانه و پرداخت یارانه به عموم مردم بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، در خطبه های این هفته آیین نمازجمعه بجنورد، اظهار کرد: در قصه حذف ارز ترجیحی باید گفت این موضوع حذف ارز ترجیحی نیست؛ بلکه جابجایی شیوه پرداخت آن است؛ زیرا یارانه‌ای که دولت پیش از این برای کالاهای خاص می‌داد همچنان داده می‌شود؛ اما شیوه اختصاص ارز به آن‌ها تغییر کرده و از این پس به‌صورت مستقیم به مردم داده می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: دولت دلار چهار هزار و 200 تومانی را به واردکننده برخی کالاها می‌داد تا بتوانند این کالاها را با قیمت کمتری به مردم بدهند، در طول چند سال روشن شد یارانه‌ای که به افراد خاص داده می‌شد فساد برانگیز بود؛ به‌گونه‌ای که گاهی اوقات این ارز ترجیحی سر از بازار آزاد درمی‌آورد و سوداگری‌های مختلفی در این رابطه صورت می‌گرفت، درحالی‌که این یارانه متعلق به مردم بود و می‌بایست عادلانه در بین آن‌ها تقسیم شود.

وی اضافه کرد: اگر این اقدام انجام نمی‌شود شاید در سال‌های بعد مشکلات عدیده‌ای به وجود می‌آمد درنتیجه تصمیم گرفته شد که این یارانه را به‌صورت مستقیم به مردم بدهند و درواقع دولت با این اقدام تلاش می‌کند عدالت را درزمینهٔ توزیع یارانه‌ها ایجاد کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به اینکه اصلاح قیمت‌ها تنها مربوط به چند قلم کالای خاص است، خاطرنشان کرد: یارانه مختص برخی کالاها است؛ ازاین‌رو نباید عده‌ای از وضعیت به وجود آمده سوءاستفاده کرده و سایر اقلام را گران کنند.

وی با بیان اینکه همه در یک کشتی قرار گرفته‌ایم و باید هوای همدیگر را داشته باشیم، اظهار کرد: مسئولین نظارتی نیز باید نظارت کرده و اجازه ندهند به بهانه این چند قلم، مابقی کالاهای موردنیاز مردم در بازار گران شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: این ملت بیش از 43 سال است که به پای این نظام مانده و در برابر استکبار جهانی ایستادگی کرده‌اند و به فضل الهی از این پس نیز همچنان محکم و استوار از نظام و انقلاب خود حفاظت می‌کنند.

انتهای پیام/

 


دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.