نظارت دقیق شورای فنی بر اجرای پروژه های عمرانی

نظارت دقیق شورای فنی بر اجرای پروژه های عمرانی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در هشتمین جلسه شورای فنی استان، گفت: شورای فنی بر پروژه های عمرانی استان نظارت دقیق دارد.

مهدی رشیدی با اشاره اهمیت نظارت و رصد دقیق بر پروژه های عمرانی در راستای کیفیت بخشی، بر اهتمام جدی تمام اجزا و نهادهای نظارتی دستگاه ها در راستای نظارت عالیه و کارشناسی بر پروژه های عمرانی تاکید کرد.

رشیدی اظهارداشت: نظارت جدی و دقیق بر اجرای پروژه ها سبب کیفیت پروژه ها با پروسه نظارتی، فعال سازی و همکاری مدیران دستگاه های اجرایی، شهرداری ها و بخشداری ها صورت می گیرد.

وی همچنین بر اهتمام مدیران دستگاه‌های اجرایی برای جذب سریع اعتبارات و به سرانجام رساندن پروژه‌های نیمه ‌تمام تاکیدکرد.

ضرورت نظارت فنی و دقیق بر پروژه های عمرانی استان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی در این جلسه بر ضرورت فعالتر شدن نظارت فنی بر چابک سازی فرآیند پروژه های عمرانی تاکید کرد و گفت :نظارت فنی و دقیق بر پروژه های عمرانی استان از انتخاب پیمانکاران تا اتمام پروژه ضروری است.

مرتضی بهزاد فر نظارت مستمر عالیه بر پروژه های عمرانی در دست اجرا توسط دستگاه های اجرایی به ویژه شهرداری ها و بخشداری های استان را مهم و موثر عنوان کرد و افزود: به منظور افزایش کارآمدی و اثر بخشی پروژه های عمرانی، رعایت ملاحظات فنی و کارشناسی به خوبی رصد و بازدید شود.

بهزادفر با اشاره به نظارت های میدانی از پروژه های عمرانی سطح استان که از منابع استانی استفاده کردند، گفت: نیاز است مشکلات فنی و اجرایی احتمالی در برخی از پروژه ها در شورای فنی استان مطرح و علاوه بر تسریع بر اجرای پروژه ها، اقدامات اصلاحی لازم نیز انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با بیان اینکه در این راستا تفاهم نامه آموزشی نیز در حال تدوین و برنامه ریزی است، افزود: باید تمام اجزای نظارتی فعال شوند و با تعامل و هم افزایی، نظارت جدی و برنامه مدون، نواقص و انحرافات احتمالی در پروژه ها جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: شهرداری ها هر سال در زمینه شرایط بهره مندی از منابع اعتبارات بودجه عمومی دولت دچار تنگنا می شوند که در نهایت نگاه بلند مدت سازمان برنامه و بودجه کشور بر این است که شهرداری ها برای بهبود توسعه کار خود متکی به منابع داخلی خود باشند.

بهزادفر اضافه کرد: در سال گذشته شهرداری ها از منابع بودجه عمومی دولت برای ساماندهی مسیل ها و کنترل آب‌های سطحی از منابع بودجه عمومی دولت استفاده کردند و امسال نیز این شرایط همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، گفت: اعتبارات استانی طرح های عمرانی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، ۳۵ درصد افزایش یافت که گام مثبتی برای توسعه استانها است.

بهزاد فر افزود: میزان اعتبارات تملک دارایی استانی در لایحه بودجه افزایش یافته و اختیار استان ها گسترده شده و امید می رود با نظارت های دقیق بر پروژه ها، اقدامات و نتایج خوبی حاصل شود.

بهزادفر با اشاره به وجود ۲۵ شهر و شهرداری با جمعیت بالغ بر ۴۹۹ هزار نفر و دارای حدود ۱۰۷۳۶ هکتار در استان، گفت: اعتبار مصوب شهرداری های استان در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۵۶ میلیارد و ۸۷۱ میلیون و ۱۰۰هزار تومان بوده است که از این میزان ۴۱ میلیارد و ۴۴۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تخصیص یافت.

وی کل اعتبارات مصوب شهرداری های استان طی ۵ سال گذشته را بالغ بر ۲۳۱ میلیارد و ۲۵۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عنوان کرد.

وی اضافه کرد: شهرداری های شهر آشخانه،بجنورد و شیروان دارای بیشترین اعتبارات مصوب در سال ۱۴۰۱ بودند و بیشترین تخصیص اعتبار نیز مربوط به شهرداری شیروان، بجنورد، اسفراین و آشخانه بوده است.

گفتنی است در جلسه شورای فنی استان سه دستور کار ارائه گزارش وضعیت پروژه های شهرداریهای استان، درخواست دانشگاه علوم پزشکی استان جهت فسخ پیمان پروژه احداث خانه بهداشت روستای سوخسو هاشم و اختلاف اداره کل منابع طبیعی با شرکت بک پولاد کاشانه در خصوص دستور العمل نحوه جبران آثار ناشی از شیوع بیماری کرونا مطرح و پس از بحث و بررسی پیرامون موضوعات مطرح شده تصمیمات لازم گرفته شد.

 


دیدگاه‌ها
ناشناس 1402/10/06
استان خراسان شمالی تعطیله پروژه کجاست
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.