معاملات غیر رسمی کانون تولید پرونده قضایی
رئیس کل دادگستری  با اشاره به افزایش 14 هزار پرونده ورودی به دستگاه قضایی استان :

معاملات غیر رسمی کانون تولید پرونده قضایی

حجت الاسلام براتی زاده: طی سال سال جاری و تا پایان آبان ماه امسال 14 هزار پرونده بیشتر از سال گذشته در محاکم قضایی استان تشکیل شده است که انجام معاملات غیر رسمی یکی از کانون های اصلی این افزایش پرونده های ورودی است و این معاملات با تنظیم اسناد قولنامه ای به منشا فساد بزرگ در جامعه تبدیل شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی که به مناسبت روز اسناد رسمی در جمع سردفتران و دفتریاران استان حضور پیدا کرده بود این مطلب را عنوان کرد و با ارزشمند خواندن کار سردفتران و دفتریاران گفت: وقوع معاملات غیر رسمی و تنظمی اسناد عادی به جای سند رسمی به یک حقیقت فاجعه آور تبدیل شده است و حجم بالای پرونده های وارده از این حیث حتی امنیت روانی جامعه را نیز دچار مشکل کرده است.  

حجت الاسلام «براتی زاده» با بیان این که ظرفیت دستگاه قضایی استان توانایی تسریع در رسیدگی به این افزایش حجم پرونده های ورودی را ندارد ادامه داد: برای پیشگیری و کاهش پرونده های ورودی به دستگاه قضایی فعالیت دفاتر اسناد رسمی بسیار ارزشمند است و تلاش کارکنان و نیروهای این دفاتر در این شرایط می تواند کمک قابل ملاحظه ای به امنیت روانی جامعه داشته باشد.  

وی اظهار امیدواری کرد: با سلب اعتبار اسناد عادی توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام دیگر شاهد تنظیم اسناد عادی در جامعه نباشیم. 

 

سردفتران و دفتریاران خراسان شمالی کمترین میزان تخلف را داشته اند


عضو هئیت مدیره شورای عالی کانون ها و جوامع سردفتری کشور و رئیس هیئت مدیره کانون سردفتریان و دفتر یاران خراسان شمالی نیز در این مراسم گفت: سردفتران و دفتریاران خراسان شمالی کمترین میزان تخلف را در استان داشته اند.  

«محمدعلی» قجری همچنین از افزایش زیرساخت های مرتبط با تنظیم اسناد رسمی در کشور و استان خبر داد و افزود: در 22 بهمن ماه امسال پلتفرمی راه اندازی خواهد شد که به تنظیم اسناد رسمی به صورت غیر حضوری و مجازی کمک قابل توجهی می کند به گونه ای که دیگر حتی نیاز نباشد سردفتران دفتر داشته باشند و این موضوع باعث کاهش هزینه های سردفتران و دفتریاران خواهد شد. 

وی همچنین از بهبود زیرساخت های فن آوری تنظیم اسناد رسمی در استان نیز خبر داد و اظهار کرد: قطعی های متعدد در استفاده از سیستم تنظیم اسناد رسمی یکی از مشکلات سردفتران و دفتریاران خراسان شمالی است که با ایجاد زیرساخت های جدید به زودی این مشکل رفع خواهد شد. 

سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی نیز با تبریک روز ششم دی ماه روز اسناد رسمی به جامعه پر تلاش سردفتران و دفتریاران استان گفت: سلب اعتبار از اسناد عادی و فرهنگ سازی در خصوص تنظیم اسناد رسمی از جمله موارد طرح تحول دستگاه قضایی است که امیدوارم این مهم با کمک سردفتران و دفتریاران محقق شود. 

«محمد مقدسی» همچنن هویت دار کردن اراضی کشور در راستای قانون حدنگار را از جمله اولویت های ثبت اسناد و املاک کشور برشمرد  و گفت: از 101 پذیرفته شده آزمون سردفتران و دفتریاران استان صلاحیت 96 نفر تایید شده  و حکم 4 تن از این افراد برای تاسیس دفتر صادر شده است تا به 54 دفتر ثبت اسناد رسمی در استان افزوده شود.  

گفتنی است در پایان این مراسم هئیت مدیر کانون سردفتران و دفتریارن جدید خراسان شمالی معرفی شدند.  

بر این اساس «محمد علی قجری»، «محمد علی ترکانلو»، «بهمن مجرد»، «محمد گریوانی» و «فریبا کنعانی» به عنوان اعضای اصلی سردفتران و «هادی عصمتی» و «یوسفعلی یوسف نژاد» نیز به عنوان اعضای علی البدل معرفی شدند. 

همچنین «سید امین الدین مرتضوی» و «جواد پهلوان» نیز به عنوان نماینده دفتر یاران در هئیت مدیره  این کانون معرفی شدند.  

«سید علی وقار موسوی» نیز به عنوان علی البدل جامعه دفتریاران در هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران حکم خود را دریافت کرد.

 


دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.