پیگیری های خوبی برای بهره برداری مجدد از معدن تاش در حال انجام است

پیگیری های خوبی برای بهره برداری مجدد از معدن تاش در حال انجام است

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی، در خصوص معدن تاش و بهره برداری آلومینای ایران از این معدن، گفت: پیگیری‌های خوبی برای بهره برداری مجدد از معدن تاش در سمنان به عنوان یک معدن استراتژیک در حال انجام است.

دکتر محمد وحیدی در گفتگو با بجنورد زیبا اظهارداشت: نکته مهم این است که پیگیری های حقوقی در سطح کشور در این رابطه انجام شده و جلسات مهمی توسط ریاست جمهور و معاونت اجرایی رئیس جمهور برگزار شده است.

وحیدی افزود: گزارشاتی نیز به کمیسیون اصل ۹۰ و سازمان بازرسی کشور ارسال و پیگیری از دستگاه های نظارتی مرتبط در حال انجام است تا فرصت جدیدی برای این موضوع فراهم شود.

وی اظهارداشت: در جلسه ای که با وزیر صمت داشتیم، ایشان دستور ویژه به معاونت بهره برداری امور معادن دادند تا مذاکره فوری در این خصوص انجام شود و بحث مشکل ایجاد شده و راه اندازی مجدد این معدن با رعایت تمام اصول، قوانین و مقررات مربوطه حل شود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی گفت: معاون وزیر اعلام کردند با توجه به اینکه این معدن قبلا بهره برداری شده و هیچ گونه مشکل و گزارشی در خصوص ایرادات اعلام شده توسط دستگاه های نظارتی، محیط زیست و جهاد کشاورزی و... در بهره برداری از معدن و نکات مهمی که به عنوان موانع بهره برداری در حوزه آب چاه های آن منطقه اعلام شده بود وجود نداشته، تمام دستگاه ها فرآیند بهره برداری را تایید کردند.

وحیدی افزود: اکنون در صورت اینکه استانداری و اداره کل صمت سمنان تمدید پروانه نهایی این معدن را به وزرات صمت اعلام کنند، کار بهره‌برداری از این معدن برابر قانون به عنوان یک معدن استراتژیک برای استحصال فلز استراتژیک در سطح کشور مورد تایید قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: وزیر صمت در دوره حضور خود با جدیت و حساسیت نسبت به این موضوع پیگیری های خوبی داشتند که امیدواریم نتیجه مطلوب حاصل شود.

 

 


دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.