موافقت با الحاق یک هزار و ۲۱۲ هکتار به محدوده شهرهای بجنورد، جاجرم و شیروان

موافقت با الحاق یک هزار و ۲۱۲ هکتار به محدوده شهرهای بجنورد، جاجرم و شیروان

بجنورد زیبا: مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از الحاق ۱۲۱۲ هکتار به محدوده شهرهای بجنورد، جاجرم و شیروان در راستای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش بجنورد زیبا، هفتمین جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان در روز یکشنبه مورخ ۱۲ آذرماه سالجاری به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و دبیری مدیرکل راه و شهرسازی و با حضور مدیران دستگاه های اجرایی در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری برگزار شد.

سیدعلی میرکریمی گفت: الحاق به محدوده شهرهای استان در راستای نهضت ملی مسکن در دستورکار این جلسه قرار داشت که در این راستا و پس از بحث و بررسی و تبادل نظر اعضای کارگروه، با الحاق هزار هکتار به محدوده شهر بجنورد، ۱۵۰ هکتار به محدوده شهر جاجرم و ۶۲ هکتار به محدوده شهر شیروان موافقت و مقرر گردید به منظور طی سایر مراحل قانونی، به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارسال گردد.

میرکریمی الحاق هزار هکتار به محدوده شهر بجنورد را به مثابه ترسیم نقشه راه توسعه کالبدی شهر عنوان و اضافه کرد: در همین راستا مقرر گردید ابتدا موضوع توافق با مالکین اراضی مستثنیات و سپس طراحی تفصیلی محدوده نهایی توسط مشاور ذیصلاح در دستورکار این اداره کل قرار گیرد.

دبیر کارگروه امور زیربنایی استان تصریح کرد: از دیگر مصوبات حائز اهمیت این جلسه، موافقت با جانمایی تصفیه خانه و مخزن تعادلی پتروشیمی به منظور راه اندازی خط انتقال پساب تصفیه خانه شهر بجنورد به محل کارخانه پتروشیمی بود که در راستای اجرایی نمودن مصوبات سفر پر خیر و برکت ریاست محترم جمهوری به استان مورد موافقت کارگروه زیربنایی قرار گرفت و امید آن می رود با راه اندازی این طرح، گامی مؤثر در مدیریت منابع آبی استان برداشته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان ادامه داد: در این جلسه پرونده هایی از شهرستان های شیروان و مانه نیز در زمینه طرح های کشاورزی و دامپروری مطرح شد و پس از بحث و بررسی و تبادل نظر اعضای کارگروه، تصمیمات مقتضی در این زمین اتخاذ گردید.

 

 


دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.