هویت محوری و عدالت گستری اولویت‌ اصلی رسانه ملی در خراسان شمالی
مدیر کل صدا و سیمای استان:

هویت محوری و عدالت گستری اولویت‌ اصلی رسانه ملی در خراسان شمالی

مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی گفت: هویت محوری، عدالت گستری و تلاش همه جانبه به سمت مسیر پیشرفت از اولویت‌های اصلی و مبنای کار رسانه استانی است.

رضا واعظی در گفت و گو با روزنامه اترک با بیان اینکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی در چارچوب سند تحول خود، دو بخش هویت محوری و عدالت گستری را در اولویت قرار داده است، افزود: این استان گنجینه‌ای از فرهنگ‌ها و قومیت‌ها است و دوره جدید را به نحوی پیش خواهیم برد که تمام ظرفیت‌ها و اقدامات موجود استان، معرفی و عملیاتی شود. 

وی اظهار کرد: صدا وسیما نیز با استفاده از همین خرده فرهنگ‌ها تلاش می کند تا از این ظرفیت ها، هویت کلان ملی و آنچه در شأن و منزلت این استان است را رقم بزند.

وی افزود: عدالت گستری به این معنا است که رسانه ملی و قاب تلویزیون متعلق به همه مردم استان بوده و یک قشر و جغرافیای خاص را شامل نشود.

واعظی گفت: ذهنیت منطقه‌ی محروم برای خراسان شمالی اشتباه است و باید از مزیت‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خراسان شمالی، حداکثر استفاده را کرد.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی بیان کرد: خراسان شمالی بعد از تقسیمات، به عنوان یک استان جوان و دارای فرصت‌های بسیار مناسب در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و... است.

واعظی افزود: صدا و سیمای استان در چارچوب صحیح و رویکردی مردمی، سیاست های خود را دنبال می کند تا در کنار مردم، مورد اعتماد آن ها بوده و زبان گویای مردم در خدمت توسعه استان باشد.

وی بیان کرد: استان خراسان شمالی استان محرومی نیست، بلکه یک استان جوان، در حال رشد و آماده برای بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سرمایه گذاری و... است؛ و ما نیز بر اساس همین مؤلفه ها، سیاست‌های خود را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

راه‌اندازی 3 شبکه برای 3 حوزه انتخابیه استان

 

 

واعظی با اشاره به رویداد مهم انتخابات، گفت: انتخابات، هویت و سرمایه اجتماعی یک جامعه است و اگر بخواهیم یک جامعه را شاداب و زنده ببینیم، توجه به مقوله انتخابات اهمیت بسیاری دارد.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی اظهار کرد: خراسان شمالی با مردمی مسئولیت پذیر، با بصیرت و... در زمینه انتخابات دغدغه دارد و بسترهای لازم برای این موضوع برنامه ریزی شده تا بهترین اقدامات و فعالیت را داشته باشیم.

واعظی اضافه کرد: صدا و سیما یک سازمان رسانه ای و ابررسانه ای است که در فاصله کوتاهی در سال جاری در حوزه انتخابات و تبلیغات در یک ابتکار بی نظیر، ایجاد ۲۰۰ شبکه جدید را در حال پیگیری دارد که در دنیا بی‌نظیر است.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی اظهار کرد: خراسان شمالی هم از این قائده مستثنی نیست و با توجه به سه حوزه انتخابیه در استان با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در کنار شبکه ها اترک، برای هرحوزه انتخابیه یک شبکه در حال راه اندازی است.

واعظی تصریح کرد: با راه‌اندازی این شبکه‌ها، برای هر یک از حوزه های انتخابیه شیروان، بجنورد و اسفراین یک شبکه مجزا خواهیم داشت، تجهیزات این شبکه‌ها در حال نصب است که به زودی افتتاح شده و آغاز به کار خواهد کرد و در فرصت تعیین شده تبلیغات انتخاباتی، این شبکه ها به صورت ۲۴ ساعته برنامه خواهند داشت.

مدیرکل صدا و سیما استان افزود: در روند نامگذاری این شبکه ها از نظرات و پیشنهادات مردم استقبال می کنیم.

واعظی گفت: بستر برای ادامه حیات این شبکه ها فراهم است و اگر تولید محتوا و تامین اعتبار لازم انجام شود، می توانیم حتی بعد از انتخابات نیز این شبکه ها را حفظ کنیم تا با این بستر سازی فراهم شده برای هر شهرستان یک شبکه محلی وجود داشته باشد.

وی اظهار کرد: اکنون صدا و سیمای استان پوشش بالای ۹۵ درصدی دارد و این ظرفیت، فرصت‌ها برای خدمات رسانی بیشتر و بهتر را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد روحیه امیدآفرینی و امید بخشی در جامعه که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند، گفت: باید توجه شود هر آنچه در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... به جامعه منتقل می شود، واقع بینانه بوده و سبب امیدآفرینی شود. 

مدیرکل صدا و سیما استان ضمن اشاره به اینکه در بسیاری از حوزه ها اقدامات ارزشمند زیادی صورت می گیرد اما اطلاع‌رسانی خوبی نمی‌شود، افزود: به طور مثال سال گذشته در همین فصل صنایع بیش از یک تا سه ماه به دلیل ناترازی گاز خاموش بودند و امسال با مدیریت و برنامه‌ریزی که در سطح کلان همراه با فرهنگ‌سازی و اقدامات پیشگیرانه شد گاز این صنایع تا روزهای گذشته وصل بود و این یعنی با عدم توقف تولید به سرمایه ملی استان اضافه شده است. این امر ثابت می کند وقتی اطلاع‌رسانی درست باشد، فرهنگ سازی، امید و انگیزه ایجاد کرده و بستر بهتری برای توسعه استان فراهم می‌شود.

واعظی با بیان اینکه در زمینه عدالت گستری، صدا و سیما همواره سعی کرده مطالبات مردمی را انعکاس داده و پیگیری کند، افزود: با برنامه‌های مختلف و در دوره جدید، این رویکرد ها تقویت شده و استراتژی ما این است که صدا و سیما باید به جایی برسد که مردم اطمینان حاصل کنند مطالبات آن‌ها از این ‌کانال پیگیری و رسیدگی می‌شود.

وی عنوان کرد: در همین راستا برنامه‌ریزی کردیم که تمام اخبار و رویدادهای سطح استان را به صورت پخش زنده داشته باشیم.

مدیر کل صدا و سیمای استان، پخش زنده جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان را از مهمترین جلسات استان برای اطلاع مردم دانست و گفت: همین رویه را برای جلسات شورای شهر، فرمانداری‌ها و... پیشنهاد دادیم.

واعظی گفت: برگزاری این جلسات که دغدغه‌های مردم در آن مورد بحث و تصمیم گیری قرار می‌گیرد، برای مردم جالب خواهد بود و اعتماد آفرینی می کند. این اتفاقات پیوند بین حاکمیت و مردم را تقویت می کند.

 

موضوعات نیازمند پیگیری در سطح کلان در آنتن های صدا و سیما منعکس می‌شود

وی در بخش دیگر سخنان خود در راستای معرفی مناطق گردشگری و فرهنگ های استان نیز گفت: با برنامه ریزی و همکاری مدیرکل صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری استان تهیه برنامه‌ها به چند زبان در حال پیگیری است تا در اختیار شبکه‌های مختلف قرار بگیرد.

واعظی با بیان اینکه در راستای کمک به توسعه استان تمام پروژه های نیازمند پیگیری در سطح ملی را در صدا و سیما منعکس خواهیم کرد، افزود: موضوعات نیازمند پیگیری در سطح کلان در آنتن‌های صدا و سیمای ملی مطرح می‌شود تا گره‌های موجود باز شود. 

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی به عنوان یک فعالیت رسانه ای محسوب شده و رسانه‌های فعال در استان باید این مقوله را مورد توجه قرار دهند، اظهار کرد: این بدین معنا است که خراسان شمالی دارای فرصت‌های بسیار خوبی برای توسعه است.

 

رسانه ها هوشمندانه‌تر در راستای توسعه استان قدم بردارند

 مدیرکل صدا و سیمای استان افزود: در هر منطقه ای نقاط ضعفی نیز وجود دارد اما صرف اینکه نقاط ضعف و کمبود ها از استان منعکس شود این اشاعه اخبار منفی و نامیدی در سطح جامعه است.

واعظی اظهار داشت: همه باید دست به دست هم جامعه را امیدوار کنیم و بدنه اقتصادی و... نیز فعالانه تر و با نگاه دلسوزانه و رو به جلو در استان فعالیت کنند. ایراد گرفتن خیلی راحت است اما ساخت یک جامعه امیدوار وظیفه همه ماست.

وی بر عملیات رسانه ای هوشمندانه تاکید کرد و گفت: باید برنامه و استراتژی هوشمندانه برای تولیدات رسانه‌ای داشته باشیم و اگر نگاه ما اینگونه باشد، نقدها را هوشمندانه‌تر در راستای توسعه استان بیان خواهیم کرد.

 


دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.