گسترش حاشیه نشینی در خراسان شمالی

گسترش حاشیه نشینی در خراسان شمالی

بجنورد زیبا: سرپرست معاونت پیشگیری از جرم دادگستری خراسان شمالی از گسترش حاشیه نشینی در این استان همراه با افزایش مهاجرت از روستا به شهرها خبر داد.

به گزارش بجنورد زیبا، حجت الاسلام حسین یوسفی در همایش حقوق عامه، با اشاره به انجام اقداماتی در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی، گفت: در جهت همگرایی مردم با حکومت و ایجاد سرمایه های اجتماعی در راستای جهاد تبیین، پاسخگویی و اقدامات سازنده در جهت ارتقا آگاهی عمومی نسبت به حقوق شهروندی و عامه کارهایی انجام شده است.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد افزود: دستگاه های اجرایی در خراسان شمالی به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی تمام موانع موجود را بردارند و شرایط را برای حضور سازمان های مردم نهاد آماده کنند.

یوسفی با اشاره به نقش اثر گذار دانشجو در جامعه، اظهار کرد: دانشجویان باید وارد میدان شده و حق مطالبه گری و حضور در جامعه را داشته باشند.

یوسفی خشکسالی را یکی از مشکلات اساسی استان دانست و بیان داشت: متاسانه امسال فقط 20 درصد آبگیری در سدهای استان داشتیم‌ که با توجه به جمعیت ۵۰ درصدی استان که درگیر با شغل کشاورزی، دامپروری و عشایر هستند در بحث تامین فرآورده ها، قیمت نهاده ها و آب شرب دام، خصوصا با وقایع اخیر و تهاجم به عشایر استان در مراتع جنگل گلستان با مشکل جدی مواجه  هستیم.

سرپرست معاونت پیشگیری از جرم دادگستری خراسان شمالی، کمبود دارو، مباحث محیط زیست مثل آلودگی هوای بجنورد، آلودگی ناشی از پساب ها، رشد و گسترش مناطق حاشیه نشین و ... را از دیگر مشکلات و آسیب های اجتماعی عنوان کرد.

یوسفی افزود: با افزایش مهاجرت از روستاها شاهد گسترش مناطق حاشیه‌نشین در شهرها هستیم به طوری که بیش از ۲۰ نقطه‌ حاشیه نشین در بجنورد وجود دارد.

وی ضمن اشاره به مشکلات حوزه‌ خانواده و طلاق و دعاوی مربوط به بیع و خرید و فروش گفت: متأسفانه در سرقت، کلاهبرداری، مواد مخدر و ضرب و شتم و تصادفات با بیشترین فراوانی جرم مواجه هستیم.

سرپرست معاونت پیشگیری از جرم دادگستری خراسان شمالی گفت: در راستای برقراری امنیت اجتماعی و روانی و پیشگیری از وقوع جرم در سطح استان برنامه‌های اثربخشی در حال انجام است.

به گزارش بجنورد زیبا، همایش حقوق عامه به همت مجمع حقوق دانان خراسان شمالی در راستای افزایش اگاهی مردم از حقوق خود، در بجنورد برگزار شد.

 


دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.