رفع تنش آبی نیازمند اتخاذ تدابیر فوری
استاندار خراسان شمالی در جلسه با رئیس جمهور:

رفع تنش آبی نیازمند اتخاذ تدابیر فوری

استاندار خراسان شمالی با اشاره به نشست مشترک استانداران با هیات دولت نکات مطروحه در حضور ریاست جمهوری در این جلسه را اینگونه بیان کرد: تنش‌ آبی به عنوان یکی از معضلاتی که به واسطه خشکسالی در حال گسترش در مناطق مختلف کشور و خراسان شمالی است در کوتاه مدت باید چاره‌جویی شود.

محمد رضا حسین نژاد در گفت‌و‌گو با بجنورد زیبا تصریح کرد: رفع تنش‌های آبی نیازمند اتخاذ تدابیر و تصمیمات فوری دارد که تکمیل و احداث سدهای یکی از راهکارهای حل این مشکل است‌.

وی در ادامه با اشاره به راهبرد تقویت ارتباطات با کشورهای همسایه به عنوان یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم افزود: بازارچه مرزی پرسه‌سو به عنوان یکی از عوامل اساسی بازگشایی گذر مرزی با کشور ترکمنستان و تقویت همکاری‌های دوجانبه با این کشور است.

حسین‌نژاد خاطر نشان کرد: دسترسی راحت و آسان به نان باکیفیت یکی از دغدغه‌ها و مطالبات اهالی خراسان شمالی است که تخصیص سهمیه بیشتر آرد و ایجاد نانوایی راهکار پاسخ به این مطالبه مردم است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی بیان کرد: راه به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه در روزگار فعلی تعریف می‌شود که استان ما علی‌رغم قرارگرفتن در مسیر دو قطب زیارتی و سیاحتی در حوزه محورهای مواصلاتی شهری و راه‌های روستایی در این حوزه عقب‌ماندگی‌های جدی دارد که با توجه به نگاه عدالت‌محور دولت سیزدهم و با تخصیص اعتبارات مناسب و جدیت مسئولین حوزه عمرانی این فاصله کمتر شود.

وی تصریح کرد: ایجاد گذر مرزی جهت طرح در‌کمیسیون مشترک ایران و ترکمنستان یکی از مطالبات از وزرای امور خارجه و راه و شهرسازی بود.

حسین‌نژاد بیان کرد: تخصیص اعتبارت مصوب در سفر ریاست جمهوری درخواستی بود که از رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح شد.

 


دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.