خراسان شمالی،  گنجینه فرهنگ ها با تنوع و رنگارنگی اقوام است
رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی:

خراسان شمالی، گنجینه فرهنگ ها با تنوع و رنگارنگی اقوام است

به گزارش بجنورد زیبا، رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی در همایش فعالان تجاری کشور ترکمنستان که در بجنورد برگزار شد عنوان داشت: طی سال های گذشته این استان و استان آخال، فراز و نشیب های زیادی در کنار هم داشته اند اما وابستگی فرهنگی نقطه اشتراک و نزدیکی بین دو کشور بوده است.

مهندس مازیار زند افزود: قوم ترکمن در خراسان شمالی در کنار دیگر اقوام همواره مورد احترام و عزت بوده و هست.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه تجارت از گذرگاه فرهنگی عبور می کند این همکاری ها بین دو کشور نیز بی شک پایدار خواهد بود زیرا که مشترکات فرهنگی دو کشور می تواند کمک بسیار خوبی برای همکاری های بیشتر باشد.

مهندس زند خاطرنشان کرد: در این راستا از دولتمردان دو طرف انتظار می رود بر مبنای تفاهمات فرهنگی نسبت به توسعه مراودات در این نقطه کشور همت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: خراسان شمالی با وجود صنایع بی نظیر همچون آلومینا، پتروشیمی و فولاد و نیز ظرفیت های بی بدیل کشاورزی می تواند جاذبه های بسیار خوبی برای این کشور باشد.

وی گفت: همچنین در کنار این موارد این استان در بحث گردشگری نیز می تواند از جاذبه های گردشگری به ویژه در حوزه پزشکی بهره ببرد چرا که وجود مراکز و متخصصان پزشکی می تواند جاذبه مناسبی،برای جذب توریست در حوزه پزشکی باشد.

وی از دیگر جنبه های همکاری را در زمینه خدمات فنی اعلام کرد و گفت: به خصوص که بر اساس توافق جدید دو دولت امکان خرید خدمات فنی،به جای گاز،بین دو کشور فراهم شده است.

وی تشکیل شورای مشترک بازرگانی و تجاری بین دو کشور، فعال سازی پرواز مستقیم بجنورد به عشق آباد، راه اندازی مرکز تجاری دوطرف، انعقاد تفاهم نامه علمی فرهنگی بین دانشگاه های دو طرف، همکاری متقابل در زمینه مبارزه با آفات نباتی و انتقال دانش و فناوری را مهمترین پیشنهادات برای این همکاری اعلام کرد.

 


دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.