برگزاری همایش حجاب و عفاف، آسیب شناسی موانع و مشکلات

برگزاری همایش حجاب و عفاف، آسیب شناسی موانع و مشکلات

بجنورد زیبا: همایش «حجاب و عفاف، آسیب شناسی موانع و مشکلات» با مشارکت جمعی از فعالان اجتماعی در حوزه حقوق بانوان در دادسرای عمومی و انقلاب بجنورد برگزار شد.

به گزارش بجنورد زیبا، در این گردهمایی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، اظهار کرد: براساس آموزه های دین مبین اسلام، هیچ تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد و در قرآن کریم، انسان-چه زن و چه مرد- صرفا بر اساس معیار تقوا مورد ارزیابی و قضاوت قرار می گیرد.

سیدجواد ایلالی در ادامه بر ضرورت آسیب شناسی موانع و مشکلات حوزه حجاب و عفاف تأکید و بیان کرد: متأسفانه متولیان امور فرهنگی در کشور مطابق انتظار به وظایف خود در خصوص گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه عمل نکرده اند و به همین اعتبار وضعیت فعلی جامعه اسلامی در این حوزه به هیچ وجه زیبنده و در عین حال قابل قبول و توجیه پذیر نیست.

وی با اشاره به اصلی ترین زمینه های شکل گیری حوادث و ناآرامی های اخیر در کشور تصریح کرد: ما در حال حاضر بطور جبری و اجتناب ناپذیر وارد جنگ نرم تمام عیار با نظام سلطه و استکبار جهانی شده ایم و دشمن با توسل به ابزارهای مختلف از جمله مدیریت افکار و اندیشه ها در فضای مجازی و یا از طریق امپراتوری رسانه ای غرب توانست با سوء استفاده از غفلت های موجود، قوی تر از ما عمل کند بطوریکه با اعمال نفوذ در باورها و عقاید، باعث انحراف در معادلات و محاسبات ذهنی بسیاری از افرادی شد که شاید نسبت به مسائل و رویدادهای سیاسی و اجتماعی آگاهی نداشتند و یا دارای بینش صحیح و بصیرت کافی نبودند.

ایلالی با بیان برخی از مهمترین آثار و پیامدهای منفی کم توجهی مسؤولین امر به موضوع عفاف و حجاب در جامعه اظهار کرد: باید با ابزارهای صحیح فرهنگی و آموزشی و نیز سازوکارهای دقیق قانونی در این حوزه ها ورود کرد تا دشمنان از بستر برخی خلاء های موجود نتوانند اغراض و مطامع شوم خود را جامه عمل بپوشانند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در تشریح روند رسیدگی به پرونده متهمان اغتشاشات اخیر نیز گفت: به اتهامات انتسابی این افراد در جریان ناآرامی های اخیر با رعایت موازین قانونی و با لحاظ سرعت و دقت کافی و متناسب با جرائم ارتکابی رسیدگی خواهد شد بطوریکه با تکمیل تحقیقات مقدماتی و تداوم جریان دادرسی کیفرخواست بسیاری از متهمان صادر شده و برخی از پرونده ها نیز با ارجاع به محاکم جزایی در شرف رسیدگی و معد صدور رأی می باشد.

ایلالی با بیان اینکه اجرای قانون خط قرمز قوه قضائیه و بعنوان فصل الخطاب همگان تلقی می شود از تلاش های کلیه مدافعیان امنیت عمومی جامعه در راستای مقابله با مؤلفه های متعرض امنیت شهروندان قدردانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی به هیچ وجه با کسانی که در نظم و امنیت عمومی اخلال ایجاد کنند مماشات نخواهد کرد.

 پیش از سخنان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و در ابتدای این همایش تعدادی از مسؤولان تشکل های مردمی در امور بانوان نیز از انفعال مسؤولین فرهنگی در خصوص وضعیت نامناسب حجاب انتقاد کردند.

آنان از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خواستند ضمن حمایت از بانوان محجبه ای که در انظار عمومی مورد تعرض و اهانت عده ای از اغتشاگران قرار می گیرند با مصادیق کشف حجاب در جامعه نیز بطور قاطع و مؤثر برخورد کند.

گفتنی است انتقاد از عملکرد تعدادی از ادارات و نهادهای متولی امور فرهنگی، تلاش در راستای احیاء سنت پسندیده امر به معروف و نهی از منکر در بین مردم، برخورد با عوامل تشکیل خانه های فساد و روابط نامشروع، ارائه بسته های آموزشی مناسب در خصوص ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه و معرفی سبک زندگی اسلامی- ایرانی از مهمترین نگرانی های بود که از سوی فعالان حقوق زن در استان مطرح شد.

 


دیدگاه‌ها
ناشناس 1401/11/03
اونایی که سال‌هاپیش فکرمیکردن زیرکانه باکنترل باحجابهاحجاب و..روگسترش میدن حالاخودشون..
ناشناس 1401/11/03
حالایادحجاب افتادن؟
ناشناس 1401/11/03
دیگه فایده نداره ازاول هم موضوع حجاب
ناشناس 1401/11/03
لابدمنظورهمان تقوایی که قاضی هاورییس وداستان و...درخراسان شمالی داشتن..
ناشناس 1401/11/03
برایم خیلی مسخره ست که دادستان ودادگاه و..خراسان شمالی ازحجاب دفاع میکنن
ناشناس 1401/11/03
خوب بوددادگاه انقلاب وداستان مدعیان حقوق زن و..خراسان شمالی درموردحجاب خودشونوآسیب شناسی میکردن
ناشناس 1401/11/03
دادگاه‌هایی که درخراسان شمالی شایستگی دفاع ازحجاب رونداشتن حالاشدن مدافع حجاب!!
زهرا 1402/02/24
باید به با حجابها هم حق حجاب بدهند چون به زنان لبنانی ایران حق حجاب می دهد واز قبوض ما می گیرد .به عنوانهای مختلف مثلا درآمد دولت و.....
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.