تلاش گمرک خراسان شمالی برای بازگشایی بازارچه مرزی پرسه سو و معبر مرزی

تلاش گمرک خراسان شمالی برای بازگشایی بازارچه مرزی پرسه سو و معبر مرزی

بجنورد زیبا: مدیرکل گمرک خراسان شمالی گفت: در تلاش هستیم تا بازارچه مرزی پرسه سو و معبر مجاز مرزی بین استان خراسان شمالی و کشور ترکمنستان بازگشایی شود.

عباس باقری در گفت‌وگو با بجنورد زیبا اظهار کرد: بازگشایی بازارچه مرزی پرسه سو و معبر مجاز مرزی با توجه به پتانسیل های خراسان شمالی می تواند منافع اقتصادی بسیاری به همراه داشته باشد.

وی از مذاکره هیئت گمرک جمهوری اسلامی ایران با گمرک کشور ترکمنستان خبر داد و افزود: چهارشنبه هفته گذشته هیئتی از ایران به ریاست رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و رؤسای گمرکات مرزی ایران با رئیس کل گمرک کشور ترکمنستان و رؤسای مرزی آن ها در مرز لطف آباد دیدار کرد که در خصوص تبادلات مرزی و توسعه آن مذاکراتی صورت گرفت.

باقری ادامه داد: خوشبختانه موفق شدیم با هماهنگی استاندار خراسان شمالی و به نمایندگی از ایشان مذاکره مستقیم با رئیس کل گمرک ترکمنستان داشته باشیم و درباره گشایش معبر مرزی به ویژه مرز پرسه سو صحبت کنیم.

وی نبوده معبر مجاز بین خراسان شمالی و کشور ترکمنستان را علی‌رغم وجود بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک یک نقیصه دانست و گفت: قرار شد پیگیری های گمرک کشور ترکمنستان نیز برای بازگشایی بازارچه مرزی پرسه سو و معبر مجاز مرزی انجام شود.

 


دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.